2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
ساختمان باغ فردوس موزه دکتر حبیبی می شود
شهردار منطقه یک خبر داد:

ساختمان باغ فردوس موزه دکتر حبیبی می شود

نبض تجارت : ساختمان بوستان قلمستان در محله باغ فردوس با موافقت شهردار منطقه یک تحویل بنیاد فرهنگی امیر کبیر برای جانمایی موزه دکتر حبیبی شد.
به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک  سید حمید موسوی شهردار منطقه یک در دیدار با شفیقه رهیده همسر مرحوم دکتر حسن حبیبی ایجاد موزه دکتر حبیبی را از برکات فرهنگی ایشان در این منطقه دانست و گفت: مرحوم دکتر حبیبی معاون اول اسبق کشور ، عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مهم‌ترین سرمایه ها و افق‌های آینده کشور ما محسوب   می شود و  باید از این سرمایه‌های انسانی و اجتماعی برای الگو پذیری آینده فرزندان این مرز و بوم استفاده کنیم و در هر نقطه و محلی از شهرباید یاد چنین سرمایه‌های عظیم فرهنگی را حفظ کنیم.
وی با اشاره به اینکه این موزه 2 تا 3 ماه آینده آماده افتتاح می شود  گفت: شهرداری تهران در چند سال اخیر بر این موضوع تأکید داشته و قدم های خوب و موثری نیز در این زمینه برداشته است و با جانمایی این موزه در باغ فردوس می توان موزه دکتر حبیبی را در این مکان آماده سازی و برای علاقمندان بازگشایی کرد و قطب گردشگری فرهنگی منطقه یک را توسعه داد .
شفیقه رهیده همسر مرحوم دکتر حبیبی نیز در این دیدار ضمن تشکر از شهردار منطقه یک در خصوص جانمایی مناسب موزه در منطقه یک گفت: مرحوم دکتر حسن حبیبی یکی از سیاستمداران معاصر بود که همواره از نفوذش برای توسعه و گسترش فرهنگ کمک می‌گرفت. این یار دیرینه امام(ره) و انقلاب، از ابتدای جوانی تا پایان عمر، همه وقتش را صرف مطالعه و پژوهش تاریخ ایران کرد. حاصل همه این پژوهش‌ها و سفرهای خارجی و هدایای دریافتی، راه‌اندازی مؤسسه‌ای غیر‌انتفاعی و عام‌المنفعه است که از سال 1376 با عنوان «بنیاد امیرکبیر» فعالیت می‌کند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.