2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
جزئیات جدید از گفت‌وگوی خصوصی هاشمی و روحانی

جزئیات جدید از گفت‌وگوی خصوصی هاشمی و روحانی

نبض تجارت :استفاده غیرمجاز و تغییرات به وجود آمده در کاربری برخی از ساختمان‌ها و بی نظمی حاصل از آن و ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری تهران با اخذ عوارض بر اساس مرغوبیت مکان ملک دو موضوعی بود که در دستور کار جلسه امروز شورای شهر تهران قرار گرفت.

 

به گزارش نبض تجارت :رئیس شورای شهر تهران در تشریح دیگر مصوبات جلسه این شورا گفت: دستور سوم مربوط به سند جامع مشارکت شهرداری تهران بود که به دلیل نبود مصوبه سرمایه‌گذاری بسته و ایراد‌هایی به آن‌ها گرفته می‌شد که با تصویب سند جامع مشارکت‌های شهر تهران این لایحه نظمی به خود می‌گیرد و ما در این جلسه توانستیم از ۳۴ ماده ۹ ماده را پیش ببریم.

او ادامه داد: در ادامه جلسه امروز اعضای شورای شهر با ۱۸ امضاء طرحی دو فوریتی به هیئت رئیسه تقدیم کردند که بر اساس آن یادمان جان باختگان سانحه هواپیمایی اوکراین در پایتخت ساخته شود.

هاشمی در واکنش به استعفای بهاره آروین عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: اگر به متن منتشر شده در کانال خانم آروین مراجعه کنید و قسمت آخر این پیام را با دقت بخوانید متوجه می‌شوید که هنوز تصمیم او برای استعفا جدی نیست و در حال بررسی این موضوع است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سئوال که چرا آروین عضو هیئت رئیسه شورا در این بازه زمانی اقدام به استعفا کرده است، گفت: خانم آروین احساس داشت که نباید در این شرایط جلسه شورا برگزار شود و ما اگر بحث استعفای او جدی باشد، با او جلسه‌ای می‌گذاریم و موضوع را بررسی می‌کنیم و در نهایت اگر بر تصمیم خود اصرار داشت، موضوع در هیئت رئیسه و صحن شورا مطرح می‌شود.

او در تشریح آخرین وضعیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: مصوبه توسعه حمل و نقل از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است و من باید اعلام کنم زمانی که صورت جلسه را مشاهده کردم زیاد از آن خوشم نیامد، زیرا موضوع منوط به صندوق توسعه ملی شد و ما می‌دانیم که در صندوق توسعه ملی نیز ریالی وجود ندارد و تمام این منبع از ارز خارجی است.

هاشمی تصریح کرد: اگر بخواهند اقدامی در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شود باید ریال دریافت کنند و قرار بر این شد که اول سران سه قوه موضوع را تصویب کنند و سپس برای تأیید به مقام معظم رهبری اعلام کنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهردار تهران باید پیگیر این موضوع باشد، گفت: برای بررسی جوانب امر فردا شهردار تهران در جلسه‌ای شرکت و موضوع را بررسی می‌کند.

او با اشاره به دیدار سال گذشته خود با مقام معظم رهبری گفت: در سال گذشته که خدمت رهبر رسیدم، به ایشان گفتم که حمل و نقل عمومی پایتخت را دریابند و مقام معظم رهبری نیز این موضوع را به اطلاع آقای روحانی رساندند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در مراسم سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی، آقای روحانی من را دید و به من گفت که موضوع حمل و نقل را چگونه به آقا گفتی که این گونه به من دستور دادند؟

هاشمی تصریح کرد: متأسفانه مصوبات در بروکراسی و گیر و دار ادارات و معاونت‌ها گیر می‌کند، از این رو با کندی مواجه می‌شود.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.