2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
کمک سه میلیارد تومانی بیمه مرکزی به کشته شدگان حادثه کرمان

کمک سه میلیارد تومانی بیمه مرکزی به کشته شدگان حادثه کرمان

شبکه اقتصادوتجارت :رئیس کل بیمه مرکزی بابیان اینکه حادثه دیدگان وکشته شدگان کرمان تحت پوشش بیمه قرارنداشتند،گفت: ۳میلیاردتومان بعنوان کمک در اختیار استانداری کرمان قرار گرفت تابه خانواده این افراد اختصاص یابد.

 

به گزارش نبض تجارت :هماهنگی‌های لازم با استانداری به عمل آمده تا بتوان این مبلغ را در اختیار مصدومان و خانواده فوت شدگان قرار داد که این تنها یک مسئولیت اجتماعی است.

به گفته سلیمانی، مسئولیت تعیین آمار فوت شدگان به عهده استانداری‌ها است و ما به این موضوع ورود نکرده ایم.

*تعیین تکلیف حادثه دیدگان هواپیمای اوکراینی از سوی دولت

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ مسافر گفت: در این سانحه هوایی ۱۷۶ نفر از هموطنان و اتباع برخی از کشور‌های خارجی جان باختند که بر این اساس با توجه به نوع حادثه، باید منتظر باشیم تا مذاکرات بین کارشناسان اوکراینی و ایرانی و حتی دولت دو کشور به نتیجه برسد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر این حادثه به طور تصادفی و اتفاقی پیش آمده بود، طبیعی است که شرکت‌های بیمه، دیه مسافران را پرداخت کنند، اما با توجه به خاص بودن این حادثه، باید ارزش فوتی و دیه مسافران در قالب ضوابط مشخصی تعریف و پرداخت شود.

*توصیه بیمه مرکزی به سازمان برنامه و بودجه در خصوص بازنشستگی اختیاری

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به موازات تلاش بیمه مرکزی در خصوص گسترش بیمه‌های عمر و زندگی، سازمان برنامه و بودجه در پی ایجاد صندوق بازنشستگی اختیاری است، گفت: در چارچوب قانون رفاه و تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی اختیاری از سوی سازمان برنامه و بودجه مورد پیگیری قرار گرفته که افراد می‌توانند برای بازنشستگی، خود را بیمه کنند و در انتهای یک دوره ۱۵ ساله یا ۲۰ ساله مستمری دریافت نمایند.

وی افزود: خوشبختانه این روش طی سال‌های گذشته در دستور کار شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی قرار گرفته و در قالب بیمه‌های عمر و زندگی این موضوع سامان داده شده است به نحوی که ۱۴ درصد از کل پرتفوی شرکت‌های بیمه متعلق به بیمه‌های عمرو زندگی است.

وی گفت: بازنشستگی اختیاری را در قالب بیمه عمر ایجاد کرده ایم و خوشبختانه مردم هم با آن آشنا شده اند استقبال خوبی از این موضوع به عمل آورده اند.

سلیمانی تصریح کرد: ما به عنوان استراتژی بلندمدت شرکت‌های بیمه‌ای به این موضوع توجه داشته و حتی برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به صورت تخصصی در این حوزه وارد شده اند؛ بنابراین ایجاد صندوق بازنشستگی اختیاری یک کار موازی با بیمه‌های عمر و زندگی است که پیشنهاد ما آن است که همه دست به دست هم دهیم و بیمه‌های عمر و زندگی را تقویت نمائیم.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.