2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
نشست تخصصی شناسایی و کاهش ریسک های اقتصادی با ERP ویژه بنگاههای صنعتی و معدنی برگزار شد

نشست تخصصی شناسایی و کاهش ریسک های اقتصادی با ERP ویژه بنگاههای صنعتی و معدنی برگزار شد

نبض تجارت : نشست تخصصی شناسایی و کاهش ریسک های اقتصادی با ERP با حضور مدیران ارشد شرکتهای صنعتی و معدنی به عنوان طرف تقاضا و تولیدکنندگان نرم افزارهای بومی بعنوان طرف عرضه طرف عصر روز چهارشنبه در ساختمان وزارت صنعت و معدن برگزار شد.

علیرضا بزرگمهریدر ادامه افزود: در موضوع دانش‌بنیان ها خیلی از شرکت‌ها مدت ها در پیچ و خم جاده طولانی مراحل ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان بودند که ما توانستیم مذاکراتی انجام بدهیم برای بخش عمده‌ای از اعضا و با پیگیری انجمن تا امروز مگر اینکه مشکلی اخیراً به دبیرخانه اعلام شده باشد تا به حال برطرف شده و شرکت ها مجوزهای لازم را دریافت کرده اند و حمایت‌های لازم از آنها به عمل آمده است.

با سازمان فناوری اطلاعات در خصوص شرکت های استارتاپی مذاکرات اولیه انجام شده که در واقع بتوانیم در نقش فضا و امکانات هر یک از شرکتهای عضو و بخشی از سرمایه گذاری شان در صورتی که علاقمند هستند در حوزه هم لاین انجام بدهند و از این قبَل هم سازمان فناوری اطلاعات حمایت هایی رو از این شرکت و از این استارتاپ ها انجام داده است .

همینطور با وزارت و صنعت و معدن دفتر توسعه کاربرد فناوری اطلاعات همانطور که الان هم مشاهده می کنید همکاری های متعددی را داریم که یک سمینار نقش داوری در قراردادهای تجاری بود که کمتر از دو ماه قبل برگزار شد و چالش بسیار مهمی بود امروز هم در خدمت دوستان هستیم و سمینار شناسایی و کاهش ریسکهای اقتصادی با ERPرا ارائه می‌کنیم .

با سندیکای مخابرات ، انجمن افتا ، مپتا و فابا تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترکی را منعقد کردیم.

۴ سمینار در حوزه مرز پرداخت و بانکی با فابا برگزار کردیم و سمینارهای دیگری را برنامه ریزی داریم و همینطور در نمایشگاه تراکنش به نمایندگی از اعضای انجمن اطلاعات شرکت های عضو را در اختیار شرکتهای بانکی و پرداختی قرار دادیم .

همکاری دیگری با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درجریان هستش که انشاالله در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی می شود و موارد بسیار بیشتری از این قبیل هست که در سایت www.iransoftware.org قابل مشاهده هستند .

هدف از این انجمن صرفاً توسعه و تسهیل بازار و زیرساخت های لازم برای صنعت نرم افزار در شرکت های نرم افزاری است.

در خصوص سمینار حاضر، از شروع سیستم‌های نرم‌افزاری تولیدی تقریباً ۶۰ سال میگذرد از سال ۱۹۶۰ که MRP که در واقع شروع شد تا الان حدود ۶۰ سال میگذرد که امروز ERP2 که همان تعریف ERP نرمال هست. با این وجود ما در این حوزه ،گام‌های بسیار لرزانی را در جامعه صنعتی مون برداشته‌ایم هر زمان هم که راجع به ERPو پروژه های ERP و استقرار سامانه های فرایند گرا مبتنی بر best practiceصحبت شد بخشی از صنعت همیشه خیلی ترسان شد.البته این برای زمانی بود که اوضاع اقتصادی بهتر از این بود .امروز که داریم با هم صحبت می کنیم چه از لحاظ تحریم ها و چه از لحاظ مشکلات اقتصادی ، بالا رفتن هزینه ، قیمت ها و منابع ، به مراتب این مشکل بیشتر هست .توجیه برای اینکه به ERP سیستم های جامع فرایند گرا که قادر به برنامه ریزی و مدیریت منابع هستند توجه نکنیم به ظاهر بیشتر هست .

اگر ما بخواهیم تهدید های اطراف را تبدیل به فرصت کنیم نیاز به ابزار داریم ابزارهایی که بتوانیم از طریق آنها تصمیم گیری دقیق ، به لحظه بر اساس و مبتنی بر داده های واقعی انجام بدهیم سیستم های نسل قبلی مثل آینه جلو هستند که نشان می دهند در گذشته چه اتفاق افتاده است ، بیشتر از دو دهه است که دنیا ترجیح می دهد جای اینکه فقط عقب رو ببیند بتواند جلو را پیش بینی کند و ببیند و بر اساس واکنش ها، بر اساس داشبورد هایی که دارد بتواند دقیق تر و موثر تر عمل کند با این نگاه در این سمینار در خصوص اثرERP و موضوعی که بزرگترین دغدعه هست برای انهایی که تمایل دارند ERP اخذ کنند در مورد ریسکهای اقتصادی صحبت می کنیم.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.