2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
‍برگزاری دومین جشن اجرای طرح کاپ با محوریت کمپین #پس_از_این

‍برگزاری دومین جشن اجرای طرح کاپ با محوریت کمپین #پس_از_این

نبض تجارت : مدیر تفکیک در مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از برگزاری دومین جشن اجرای طرح کاپ با محوریت کمپین #پس_از_این در یکی از مدارس منطقه 15 خبر داد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، فرزاد کلانتری با اشاره به اینکه هم اکنون طرح شنبه های بازیافتی در مدارس شهر تهران در حال اجراست، اظهار کرد: در ادامه اقدامات صورت گرفته پیرامون فرهنگ سازی در راستای اجرای طرح کاپ، آموزش دانش آموزان در زمینه کاهش تولید و تفکیک پسماند از مبدا به صورت حضوری در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به دلایل انتخاب دانش آموزان به عنوان یکی از مهم ترین گروه های هدف این طرح گفت: آمزش این قشر از جامعه در سال های آینده کاهش تولید پسماند و بهبود شرایط زیست محیطی را به همراه دارد. ضمن اینکه هر یک از دانش آموزان مبلغ و مروج طرح کاپ در خانواده های خود هستند.
در ادامه این مراسم، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه 15 با بیان اینکه در حال حاضر شیوه بازیافت زباله در شهر تهران صحیح نیست و جمع آوری آن با هزینه بالایی انجام می شود، اظهار کرد: مخازن فلزی موجود در معابر با اصول محیط زیستی سازگاری ندارد. به همین دلیل، این شیوه به تدریج تغییر خواهد کرد و جای خود را به مخازن تفکیک شده می دهد.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نیازمند همراهی دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: با همراهی دانش آموزان که سفیران مدیریت شهری در این طرح محسوب می شوند، تفکیک پسماند از مبدا یعنی منازل، مدارس و در نهایت شهر آغاز و ادامه پیدا می کند و تهران تبدیل به شهری برای همه می شود.
شهردار منطقه 15 با اشاره به اینکه در قالب طرح کاپ پیش بینی شده تا از پسماندی که باقی می ماند، انرژی مورد نیاز گرمایی پایتخت را تهیه خواهیم کرد، ادامه داد: هدف این است که با تفکیک زباله و تهیه پسماند بهتر میزان زباله کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است بخشی از کاهش دو هزار تنی زباله در روز در تهران ناشی از اجرای طرح کاپ است.
گفتی است؛ در این جلسه معاون مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و معاونان و مدیران، شهرداران نواحی شهرداری منطقه 15 نیز حضور داشتند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.