2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
احتمال تعطیلی مترو تهران در صورت رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی
رئیس شورای شهر تهران خواستار شد؛

احتمال تعطیلی مترو تهران در صورت رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی

نبض تجارت : هاشمی گفت: به دلیل شکل تهویه داخل واگن‌های مترو اگر فاصله گذاری اجتماعی صورت نگیرد، باید مترو تعطیل شود.

به گزارش نبض تجارت ؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از دویست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه بیست و چهارم فروردین ماه) برگزار شد، در تشریح جلسه هم اندیشی گفت: جلسه کمیته بررسی کرونا صبح امروز به ریاست زهرا صدراعظم نوری برگزار شد که در این جلسه اقدام‌های انجام شده در حوزه مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات نیز مطرح شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: یکی دیگر از اقدام‌های صبح امروز برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه سال ۹۹ بود و در کنار آن شکل بودجه کرونایی پایتخت نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

هاشمی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد در بخش درآمد‌ها نگرانی وجود دارد، زیرا ما در ماه به ۲ هزار میلیار تومان بودجه نقدی و ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز بودجه غیر نقدی احتیاج داریم و پیش بینی این است که ما بتوانیم نصف این مبلغ را محقق کنیم.

او بیان کرد: این جلسه به دلیل رسیدن به جلسه علنی شورا نیمه تمام ماند و قرار است در جلسه‌های آینده ادامه بحث انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در حوزه هوا دهی مترو با مشکل هوا دهی داخل واگن و هوا دهی داخل ایستگاه مواجه هستیم که در بحث هوا دهی داخل ایستگاه، تخلیه دود ناشی از آتش سوزی صورت می‌گیرد و در حالت دیگر هوا دهی به شکل عادی انجام می‌شود و در بخش دیگر آب به شکل پود داخل تونل وارد می‌شود و به ایستگاه انتقال پیدا می‌کند تا رطوبت حفظ شود که این‌ سیستم‌ مناسب است.

هاشمی ادامه داد: در بخش داخلی واگن‌ها سیستم تهویه به شکل کولر گازی است، در کنار آن که هوا خنک می‌شود باید رطوبت هوا نیز کاهش یابد که این اقدام با پخش هوا داخل و خارج واگن انجام می‌شود و این خطرناک است، اما باید به این نکته توجه کرد که اگر نتوانیم فاصله گذاری در مترو را رعایت کنیم، باید مترو را تعطیل کنیم.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.