2024/09/16
۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
نصب آشیانه پرنده در بوستان های منطقه سه/ ساخت خانه‌هایی گرم برای پرندگان بوستان های منطقه سه

نصب آشیانه پرنده در بوستان های منطقه سه/ ساخت خانه‌هایی گرم برای پرندگان بوستان های منطقه سه

نبض تجارت : در راستای فرهنگسازی محیط زیستی، آشیانه پرنده در بوستان های منطقه سه تهران نصب شد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، عباس فخارمنش معاون خدمات شهری و محیط زیست در این خصوص گفت: آشیانه پرنده، آبخوري و دانه خوري براساس نوع، گونه پرندگان و ارتفاع درختان موجود در بوستانها ساخته شده اند.
به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه، لزوم حمایت از پرندگان، احیای حیات پرندگان در قطعات فضای سبز و جلب آنها به فضای شهر تهران از اهداف نصب این آشیانه ها است.
فخارمنش اذعان داشت: این آشیانه ها از جنس چوب و پایه فلزی است که در ارتفاع و حاشیه ی بوستان های ملت طالقانی  نصب شده  و در هریک از آشیانه ها حفره های متعدد برای ورود و خروج پرندگان و ساخت لانه تعبیه شده است .
وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش آشیانه پرندگان در بوستان های منطقه سه شاهد بازگشت پرندگان به زندگی روزمره شهری و بهره مندی  بیشتر شهروندان از فضاهای طبیعی باشیم.
در حال حاضر در این بوستان ها درخت ، برکه ، دریاچه و آبنما وجود دارد ، اما به دلیل آلودگی هوا متاسفانه پرندگان وحشی که جزئی از حیات طبیعی هستند به این نقاط رفت و آمد نمی کنند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.