2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
نامنویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قابل انجام است

نامنویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قابل انجام است

نبض تجارت : مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: نامنویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان پس از اتمام مراحل پایلوت و صدور بخشنامه مربوطه برای تمامی افراد شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی سراسر کشور قابل انجام است.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد محمدی اظهار داشت: کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی می‌توانند از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir کارگران جدید خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری نامنویسی کنند.

وی افزود: براساس بخشنامه صادر شده کارفرمایان می‌توانند برای نامنویسی نیروی کار جدید و یا انتقال و جابجائی افراد شاغل در کارگاه‌های یک کارفرما و همچنین تغییر شعبه تأمین اجتماعی که ممکن است ناشی از جابجائی کارگاه باشد، از سامانه خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

محمدی تعیین کارگاه و شعبه تأمین اجتماعی را اولین گام در زمان استفاده از سامانه نامنویسی غیرحضوری اعلام کرد و گفت: در مراحل بعد اطلاعات هویتی و اطلاعات بیمه‌ای شامل نوع شغل و تاریخ استخدام بیمه شده بایستی توسط کارفرما در سامانه ثبت شود.

وی ادامه داد: درباره نیروی کار جدیدی که فاقد سابقه نزد سازمان تأمین اجتماعی باشد، کارفرما پس از ثبت اطلاعات هویتی و بیمه‌ای می‌بایست فایل تصاویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه و عکس کارگر همراه با پرسشنامه نامنویسی تکمیل شده توسط فرد مورد نظر را در سامانه نامنویسی غیرحضوری بارگذاری کند.

محمدی افزود: پرسشنامه نامنویسی تکمیل شده افراد فاقد سابقه بیمه می‌بایست ظرف مدت یک ماه پس از ارائه درخواست نامنویسی غیرحضوری از طریق پست و یا مراجعه حضوری به شعبه مربوطه تحویل شود.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.