2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
امکانات پیشرفته بندری و فرودگاهی کیش ضامن افزایش سرمایه گذاری و رونق تجارت و بازرگانی منطقه

امکانات پیشرفته بندری و فرودگاهی کیش ضامن افزایش سرمایه گذاری و رونق تجارت و بازرگانی منطقه

نبض تجارت : بنادر و فرودگاه های کیش به عنوان هاب لجستیکی در رونق تجارت، بازرگانی، گردشگری و افزایش جذب سرمایه گذاری نقش موثری دارند.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش توسعه دو حوزه مهم “گردشگری، تجارت و بازرگانی” را از ماموریت های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت: با استفاده از ظرفیت های رسانه ای و تبلیغاتی می توان صنعت گردشگری جزیره کیش را به شایستگی در سطح بین المللی معرفی کرد.

 عرب با اشاره به نقش موثر توسعه بنادر و فرودگاه های کیش به عنوان دروازه بین المللی، در جذب سرمایه گذار و گردشگر در این منطقه، برلزوم بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی کیش در حوزه “تجارت و بازرگانی” تاکید کرد و اظهار داشت: با هدف ایجاد درآمد پایدار در جزیره کیش؛ ظرفیت های این منطقه برای سرمایه گذاری به “شرکت های مهم کشتیرانی، هواپیمایی و شرکت های باربری بین المللی” معرفی می شود.

 وی سرعت بخشیدن به پروژه باند جنوبی فرودگاه کیش، توسعه، نوسازی و ایجاد فضای مناسب فرودگاه بین المللی کیش را از جمله زیرساخت های ایجاد شده در بخش لجستیک هوایی این منطقه عنوان کرد و افزود: با انجام عملیات آسفالت، باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش به طول ۴۳۸۰ متر و با عرض ۷۵ متر توسعه یافته و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 به گفته علی عرب با اجرای این پروژه؛ کلاس هوانوردی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش به بالاترین کلاس جهانی “اف ۴ “ارتقا می یابد و قابلیت نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر “ایر باس A380” را خواهد داشت که سبب می شود کیش پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی، دارای دومین فرودگاه کشور با استانداردهای جهانی باشد.

 عرب در ادامه تصریح کرد: نصب سیستم روشنایی CAT II و مخازن سوخت گیری با ظرفیت ۴۳۰۰ متر مکعب و ساخت مجتمع یکپارچه هلی کوپتری برای نخستین بار در سطح کشور در جزیره کیش اجرا می شود.

 عرب در خصوص جذب گردشگری با هدف رونق اقتصادی جزیره کیش گفت: سالانه به ‌طور متوسط، بیش از دو میلیون گردشگر به این جزیره سفر می کنند که هم زمان با بهره برداری از پروژه پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش این ظرفیت به ۶ میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

 وی با اشاره به بهره برداری از حفاظت کاتدیک اسکله ۳۵ هزار تنی در بندر تجاری کیش با حجم سرمایه گذاری ۳۴٫۵ میلیارد ریال گفت: این طرح را شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با هدف جلوگیری از خوردگی و همچنین استحکام و مقاومت بهتر بر روی اسکله های بندر تجاری کیش در بازه زمانی ۸ ماه اجرا کرده است.

 مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش “نصب، راه اندازی و آموزش سیستم کاتدیک پروتکشن بر روی سطح داخلی پایه های پست اسکله های چهارده، هفده و اسکله فرآورده های سوختی بندر تجاری کیش را از جمله اقدامات در این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح، پایه های اسکله های بندر تجاری کیش برای بیست سال در مقابل خوردگی مقاوم می شود.

 

گفتنی است مدیریت راهبردی و اجرای پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در چهار بندر تجاری کیش، هندورابی، میرمهنا و چارک از جمله وظایف مهم شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش است.

همچنین فرودگاه بین المللی کیش، سومین فرودگاه از نظر میزان تردد در کشور محسوب می شود که با تامین نیازهای زیرساختی و توسعه ای سعی در ارائه تجهیزات و خدمات با کیفیت به گردشگران، تجار و بازرگانان میشود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.