2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آماده سازی ۳۰ مسیر «ورزش سبز» در قطب گردشگری پایتخت
روابط عمومی شهرداری منطقه 22 خبر داد ؛

آماده سازی ۳۰ مسیر «ورزش سبز» در قطب گردشگری پایتخت

نبض تجارت : مسیرهای «ورزش سبز» با هدف شناساندن نقاط گردشگری در منطقه ۲۲ ایجاد می‌شود.
به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22؛ مقتدا حبیبی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری منطقه ۲۲ در این باره گفت: در این منطقه، ۳۰ محدوده به‌عنوان مسیر ورزش سبز تعریف شده است که در این محدوده‌ها شهروندان می‌توانند با طی مسیر مشخص، با استفاده از لوازم ورزشی پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنند. در واقع ورزش سبز پیوند بین ورزش و محیط‌زیست است و به شهروندان و فعالان محیط‌زیست و فعالان ورزشی کمک می‌کند تا با حضورشان در دل طبیعت به بهبود محیط‌زیست کمک ‌کنند. 

رئیس ستاد گردشگری شهرداری منطقه ۲۲ در ادامه گفت: جمع‌آوری نخاله‌ها یا زباله‌هایی که در فضای محیط‌زیست رها شده‌اند یا انجام رویدادهای ورزشی که مبتنی به فضای سبز هستند، مانند کاشت نهال در زمان‌های مناسب، از جمله اقداماتی است که شهروندان می‌توانند در کنار ورزش سبز اجرا کرد.
حبیبی با اشاره به اینکه از مجموع ۳۰ مسیر تعیین شده، اکنون ۵ مسیر در حال آماده‌سازی است، افزود: اکنون مسیرهای چیتگر منتهی به مسیر دوچرخه‌سواری چیتگر، منتهی به باغ راز هستی، بوستان جنگلی لتمال کن، بوستان جنگلی خرگوش دره و بوستان آبشار منتهی به جان پناه شهید عباسی در حال آماده‌سازی است و تا پایان آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد.
 او با تأکید بر اینکه مهم‌ترین ویژگی این مسیرها امکان حضور خانواده‌ در کنار هم است و این تعاملات اجتماعی می‌تواند به بهبود شرایط اجتماعی شهروندان کمک کند، افزود: بهسازی، آماده‌سازی و هویت‌بخشی مسیرهای پیاده‌روی سبز با هدف شناساندن نقاط گردشگری، در حال انجام است. امیدواریم به زودی و با پایان یافتن بیماری کرونا، شهروندان بتوانند همراه با خانواده هایشان از این امکانات و شرایطی که شهرداری منطقه برای رفاه حال و سلامتی آنها ایجاد کرده است، استفاده کنند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.