2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
اجرای طرح زمستان گرم ویژه افراد بی خانمان، کارتون خواب و... برای جلوگیری از سرمازدگی و فوت ناشی از سرما
در نشست هم اندیشی منطقه ٢٢ مطرح شد؛

اجرای طرح زمستان گرم ویژه افراد بی خانمان، کارتون خواب و... برای جلوگیری از سرمازدگی و فوت ناشی از سرما

نبض تجارت -در نشست هم اندیشی منطقه ٢٢ اجرای طرح زمستان گرم ویژه افراد بی خانمان، کارتون خواب و... برای جلوگیری از سرمازدگی و فوت ناشی از سرما مطرح شد.
به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22؛ غلامحسین ادب معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، در این نشست که با حضور شهردارمنطقه، معاونین منطقه و شهرداران ناحیه، مدیران حراست و بازرسی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این طرح ساماندهی افراد بی خانمان، کارتون خواب، خانواده های بی سرپناه و ... ، ارتقاء امنیت و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در شهرتهران، هم افزایی و هماهنگی های بین بخشی در راستای تسهیل مدیریت اجرایی طرح، ارائه خدمات اجتماعي و حمايتي به افراد جامعه هدف (خدمات مددکاری)، نهادینه سازی اصول و ملاحظات مداخله در بحران در حوزه خدمات اجتماعی ویژه افراد آسیب دیده و در معرض آسیب شهر تهران، تأمين نيازهاي اوليه و ارائه خدمات اقامتی به افراد جامعه هدف (سرپناه ، اطعام ، پوشاک ، استحمام و ... )، ارتقاء سلامت جسمی، روانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مربوطه ( خدمات مشاوره و درمان های اولیه پزشکی) وجلب مشارکت های مردمی در حمایت از افراد بی خانمان توسط موسسات خیریه و کانون های مردم نهاد است.

ادب در ادامه گفت: هر ساله با آغاز فصل سرما، فرايند شناسايي، جذب و انتقال افراد آسيب ديده و در معرض آسيب همچون افراد بي خانمان، معتادين خياباني، در راه ماندگان، بیماران روانی سرگردان، معلولین جسمی-حرکتی و ذهنی، سالمندان طرد شده از خانواده و... از سطح شهر و معابر آن به گرم خانه ها، سامانسراها و ... به عنوان يكي از ماموريت هاي ويژه شهرداري تهران مورد توجه قرار می گیرد. به این منظور مدیریت شهری با بهره گيري حداكثري از توان، ظرفيت و امكانات خود بصورت شبانه روزي اقدام به اجراي طرح هاي ويژه ساماندهي افراد آسيب ديده و در معرض آسيب مي کند.
گفتني است در این نشست در باره موضوعات مختلف از جمله؛ مباحثی نظیر بازدید های میدانی از سطح منطقه به صورت مویرگی جهت تهیه و به روز رسانی لیست اماکن بی دفاع شهری و حضور کارتن خواب ها، شناسایی، درج در سامانه وبهسازی نقاط بی دفاع شهری منطقه، راه اندازی واحد گشت شناسایی و جمع آوری افراد جامعه هدف بصورت منطقه ای، مکان یابی نقاط حضور افراد آسیب دیده و در معرض آسیب، استفاده حداکثری از ظرفیتها، امکانات، تجهیزات و منابع منطقه، در راستای اثربخشی اجرای طرح استفاده از ظرفیت سراهای محلات و شورایاری ها جهت جلب مشارکت های مردمی و خیرین و NGOها برای کمک به مددسرا و جلب تعامل فعالین اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و... در سطح منطقه در جهت هرچه بهتر اجرا شدن طرح مطرح شد .
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه22 در پایان در خصوص مددسرای آفتاب نیلوفری به بازدیدهای میدانی از گرم خانه های منطقه اشاره کرد و گزارشی برای رفع مشکلات و نواقص کالبدی، نگهداشت و پشتیبانی گرم خانه ها، تعمیر و راه اندازی سیستم گرمایشی و حرارتی گرم خانه ها و تامین آب گرم گرم خانه ها و رفع نواقص احتمالی و تجهیز گرم خانه ها به کیسه های شن و نمک پیش ازفصل بارش، ارائه کرد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.