2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
به زودي پوشش بيمه اي و بسته خدمات توانبخشي براي بيماران روانپزشكي فراهم مي شود
مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران در بازديد از بيمارستان روانپزشكي رازي:

به زودي پوشش بيمه اي و بسته خدمات توانبخشي براي بيماران روانپزشكي فراهم مي شود

نبض تجارت- مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران به پوشش بيمه اي بسته خدمات توانبخشي براي بيماران روانپزشكي اشاره كرد و افزود: علي رغم موانع و كمبودهاي اعتباري پوشش اين بسته را فراهم خواهيم كرد به طوري كه اين اقدام در زمينه بيماران اوتيسم انجام شده تا بخشي از هزينه ها را صد در صد پوشش دهيم.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از خبرنگار آي هينا، دكتر محمد مهدي ناصحي ضمن بازديد از بخش هاي مختلف بيمارستان روانپزشكي رازي در جمع روسا و كاركنان اين بيمارستان بيان كرد: دغدغه پرداختن به مباحث روانپزشكي از لحاظ لفظي بسيار مورد توجه بوده ولي در عمل اقدام مناسبي در اين زمينه انجام نشده و مغفول واقع شده است.

 

وي ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجموعه دستگاه هايي كه پشتيبان خدمت رساني هستند بايد اين بيماران را به مورد توجه قرار دهند.
مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران تاكيد كرد: يكي از جايگاه هايي كه در پشتيباني از بيماران روانپزشكي نقش دارند، بيمه ها از جمله بيمه سلامت است. تاكنون جلسات و نشست هاي مختلفي با مسئولان مربوطه براي تقويت اين بخش برگزار شده كه تمام تلاش خود را تا حصول نتيجه در اين زمينه انجام خواهيم داد.
وي گفت: بيمارستان رازي يك مركز درماني چند وجهي است كه هر سه سطح پيشگيري، درمان و مركز نگهداري از بيماران را بر عهده دارد كه آنطور كه بايد خدمات آنان تحت پوشش بيمه اي مناسب قرار نگرفته است. طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در قدم اول مطالبات اين بيمارستان طي دو هفته آينده پرداخت خواهد شد و حمايت هاي ديگر را نيز به مرور انجام خواهيم داد.
وي گفت: سازمان بيمه سلامت ايران در زمينه هوم كر و تله مديسين آمادگي دارد تا پس از مراحل حقوقي و قانوني در شوراي عالي بيمه اين موضوع را تحت پوشش بيمه قرار دهد.
مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران به بيماران حاد و مجهول الهويه نيز اشاره كرد و افزود: براي اين بيماران نيز با وجود اينكه در عمل اعتبار مشخصي اختصاص داده نشده است، بسته اي مشخص شده كه پس از سازوكارهاي قانوني اجرا خواهد شد. لازم است براي حمايت هر چه بيشتر از اين بيماران طي تفاهم نامه اي با وزارت بهداشت، بهزيستي و بيمه سلامت بخشي از هزينه ها تقسيم شود تا در نهايت بسته درماني و توانبخشي آنان را تقويت كنيم.
 ناصحي گفت: در صورتي كه زنجيره خدمت رساني به اين بيماران بعد از ترخيص نيز فراهم شود، اين گروه مي توانند به جامعه بازگردند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.