2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
آموزش کاهش پسماند به کودکان نیازمند ابزار کودکانه است

آموزش کاهش پسماند به کودکان نیازمند ابزار کودکانه است

نبض تجارت- ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران: اقداماتی که طرح کاپ در حال انجام آن است یعنی اینکه از کودکی بچه بداند دور ریختنی شامل چه چیزایی هست و قدر داشته‌هاش را بداند، این اتفاق بسیار خوب است.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی ؛ ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران: اقداماتی که طرح کاپ در حال انجام آن است یعنی اینکه از کودکی بچه بداند دور ریختنی شامل چه چیزایی هست و قدر داشته‌هاش را بداند، این اتفاق بسیار خوب است.

 

🔺اگر به بچه‌ها به زبان غیرمستقیم آموزش داده شود که باطری‌هایی که برای اسباب‌بازی‌هایشان استفاده می‌کنند، می‌تواند به چرخه بازگردد، قطعا بچه قدر آن را می‌داند و دور نمی‌اندازد.

🔺در بازی‌ها بچه‌گانه باید به محیط‌ زیست بها داده شود و بدانند که پسماند می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و قطعا هیچ چیزی در این میان بهتر از ابزارهای مورد استفاده کودکان مانند طراحی شخصیت های کارتونی و عروسکی نیست.

🔺در صدا و سیما فقط هدف سرگرم کردن است اما باید در قالب سرگرمی پیام‌ها را بگنجانیم تا اثربخش باشیم. اینجاست که بحث طراحی عروسک یا انیمیشن اهمیت پیدا می کند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.