2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
۴۵۰۰ بی‌خانمان سال گذشته درمددسرا‌های تهران پذیرش شدند

۴۵۰۰ بی‌خانمان سال گذشته درمددسرا‌های تهران پذیرش شدند

نبض تجارت- مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: چهار هزار و ۵۰۰ فرد بی خانمان سال گذشته برای یک روز و یا تمام سال مهمان ما در مددسراها بودند.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از ایرنا ؛ سید مالک حسینی روز یکشنبه افزود:‌ ٢٠ مددسرا در سطح تهران برای بی خانمان ها در نظر گرفته شده است که سال گذشته در پیک مراجعه تا روزی ٢ هزار و ٣٠٠ نفر در این مراکز ساماندهی شدند و خدمات کامل و رایگان اقامتی و مراقبتی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در مددسراها با چالش جدی برای نگهداشتن افراد مواجه هستیم، تاکید کرد: سال گذشته در برخی شب ها تا نزدیک به هزار نفر در مددسرا خاوران اسکان یافتند و با توجه به گسترش ویروس کرونا از سال گذشته برای حفظ سلامت افراد سعی کردیم با موافقت قاضی، برخی از متکدیانی که دارای خانه هستند را به منزل خود بفرستیم تا فضا برای افراد بی خانمان و بی سرپناه فراهم شود.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: ٣٠ تا ۴۵ واحد در قالب گشت فوریت های اجتماعی به صورت شبانه روزی از سوی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، کار رصد و جذب افراد نیازمند به سرپناه و مظنون به تکدی گری را انجام می‌هند که تعداد این گشت ها در فصول سرد سال افزایش می‌یابد.
حسینی توضیح داد: متکدیان و بی خانمان ها از طریق مشاهده نیروهای گشت فوریت های اجتماعی و یا تماس مردم با سامانه ١٣٧ جذب و غیر از افرادی که شرایط نگهداری در مددسراها را دارند سایر افرادی که شرایط جسمی مناسبی نداشته یا به عنوان متکدی جذب می شوند به ۲ سامان سرا منتقل می شوند.
وی اضافه کرد: بر همین اساس مردان به سامان سرای خاورشهر و زنان به سامان سرای لویزان با مجموع ظرفیت بیش از ۳۵۰ نفر انتقال داده می شوند.
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: از امسال نیز در هر یک از مناطق ٢٢ گانه تهران یک واحد گشت فوریت اجتماعی به این شبکه نظارت و جذب افراد گروه هدف سازمان اضافه شد.
حسینی با بیان اینکه در هر واحد گشت اجتماعی یک مددکار وجود دارد که از متکدیان اطلاعات هویتی آنها را دریافت می‌کند، افزود: اما بیشتر این افراد مدارک هویتی ارائه نمی دهند و خود را با نام های جعلی معرفی می کنند و این موضوع کار را برای ما سخت می‌کند و نمی توانیم از نهادهای حمایتی استعلام بگیریم که آیا این افراد نیازمند واقعی یا متکدی حرفه ای هستند.
وی ادامه داد: اگر این افراد نیازمند باشند و از ما درخواست کمک کنند ما از طریق کمک های مردمی به آنها یاری می دهیم و آنها را برای زیر پوشش قرار گرفتن به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می‌کنیم.
حسینی با بیان اینکه برای متکدیان بعد از صدور حکم از سوی مراجع قضایی تصمیم گیری می شود، اضافه کرد: نیازمندان برای زیر پوشش قرار گرفتن به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی و برای متکدیان حرفه ای نیز طبق قانون مجازات در نظر گرفته می شود.
به گفته حسینی سال گذشته ١٠ هزار و ۵۰۰ واحد گشت برای بررسی تماس های مردمی در راستای کمک به آسیب دیدگان اجتماعی به مکان های گزارش شده مراجعه کردند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.