2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول بابت بکارگیری جوانان برای تحول دیجیتال

تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول بابت بکارگیری جوانان برای تحول دیجیتال

نبض تجارت- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابت بها دادن به جوانان در راستای تحول دیجیتال، از همراه اول تقدیر کرد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح امروز یکشنبه 16 آبان 1400 عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه جمعی معاونان و مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، ضمن بازدید از «مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول» که با همراهی مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول و معاونان و مدیران اپراتور اول تلفن همراه صورت گرفت، در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای فنی نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور قرار گرفتند.

 

*همراه اول به دنبال پاسخ به نیاز کاربران ایرانی

اخوان بهابادی در این مراسم بازدید با اشاره به گسترش ظرفیت های زیرساختی و ارتباطی همراه اول همپای نیاز جامعه، به تشریح وضعیت توسعه بسترها و پلتفرم های دیجیتالی مانند روبیکا، شاد، ذره بین و... نیز پرداخت که میزان قابل توجهی از نیاز کاربران داخلی را همپای پلتفرم های بین المللی پاسخگو بوده است.

 

مدیرعامل همراه اول همچنین این سکوهای دیجیتال را که تماما با اتکا به دانش و تخصص مهندسان ایرانی توسعه یافته است، امری مبارک در راستای اشتغالزایی عنوان کرد که در شرایط حساس و اعمال نگاه های قهرآمیز توسط متخاصمان، می تواند راهی جایگزین برای حراست از ظرفیت های دیجیتال کشور باشد.

 

وی با تأکید بر افزایش قابل توجه شیب ترافیک پهنای باند داخلی نسبت به بین الملل اظهار کرد: این موضوع ناشی از توسعه همین سکوهای دیجیتال است که نیاز مردم را پاسخگو بوده است.

 

اخوان بهابادی در ادامه نگاهی به وضعیت آماری پلتفرم شاد به عنوان «بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور» داشت و گفت: به عنوان مثال این پلتفرم بیش از 26 میلیون نصب و 10 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.


*حرکت خوب متخصصان همراه اول در حوزه پلتفرم های دیجیتال

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از همراه اول که با بها دادن به جوانان، فضا را برای تحول دیجیتال فراهم کرده است، اظهار کرد: امروز فرصتی شد تا با جوانان متخصص و پر انرژی که در کنار دکتر اخوان برای حل مشکلات و پاسخ به نیازهای مردم با ابزارهای فناورانه جمع شده اند، آشنا شویم.

 

وی ادامه داد: حرکت خوب و رو به رشدی به واسطه همین طلیعه ها در حوزه موتور جستجو و پیام رسان بومی صورت گرفته است.

 

وزیر ارتباطات با اشاره به دو راهبرد کلیدی این وزارتخانه در چهار سال پیش رو، عنوان کرد: اولی توسعه دسترسی به شبکه پرسرعت داخلی تا دورترین نقاط کشور است که یکی از راهکارهای آن ایجاد توازن بین بخش فیکس و موبایل می باشد؛ متأسفانه تاکنون مسیر ریل گذاری توسعه به سمت موبایل بوده و همین منجر به تحمیل فشار روی شبکه موبایل شده است.

 

زارع پور خاطر نشان کرد: سهامدار همراه اول که شرکت مخابرات ایران است، می تواند نقش مؤثری در توسعه بستر ثابت داشته باشد.

 

وی توسعه سرویس و خدمات را راهبرد دیگر دانست و بیان کرد: درصدد هستیم تا در این چهار سال، نیازمندی های مردم که از جنس سرویس هستند را برطرف کنیم؛ در این راستا ارائه پنجره های واحد ملی و دستگاهی باید صورت گیرد.

 

وزیر ارتباطات همچنین خبر از راه اندازی اپراتورهای حوزه خدمات داد که می توانند خروجی اکوسیستم را به سمت خدمت به مردم ببرند و صدها شرکت کوچک را با خود همراه سازند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.