2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
حفظ ایمنی و پایداری شهر اولویت مدیریت شهری منطقه یک است
شهردار منطقه یک در سومین گردهمایی سازندگان و طراحان:

حفظ ایمنی و پایداری شهر اولویت مدیریت شهری منطقه یک است

نبض تجارت- حفظ ایمنی و پایداری شهر اولویت اقدامات مدیریت شهری منطقه یک است که با هماهنگی های انجام شده با مجموعه دستگاه های نظارتی، ایمنی پایداری در شمال تهران خواهیم داشت.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی شهردار این منطقه در سومین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران که به میزبانی شهرداری منطقه یک و با حضور معاونین و مدیران شهری این منطقه، سازندگان و طراحان و علاقمندان، در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: منطقه یک از موقعیت خاص جغرافیایی برخوردار است و بحث گودهای رها شده و تاورکرین ها اهمیت ویژه ای دارد که برای حفظ و پایداری ایمنی برای شهروندان با هماهنگی های انجام شده با مجتمع قضایی، امید داریم در نهایت ایمنی پایداری را در سطح منطقه داشته باشیم.
وی با اشاره به استاندارد زمان صدور پروانه ساختمانی در تهران گفت: بخش استعلامات زمان زیادی در صدور پروانه می گیرد که نیاز است پنجره واحدی جهت استعلامات برای شهرداری به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی ایجاد شود و دستگاه های ذیربط این اختیار را به شهرداری بدهند تا بتوانیم زمان صدور را کاهش دهیم.
حاجوی تصریح کرد: افق طرح تفصیلی شهر تهران، 1404 است که دراین چند سال باقی مانده لازم است موارد و نکاتی از مجرای شورای اسلامی شهر و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در راستای اجرای طرح های توسعه شهری ارایه شود تا تحقق آنها، در تهیه طرح توسعه تحقیقاتی من جمله طرح تفصیلی تهران رعایت شود.
او برخی نکات و اقدامات را از حدود اختیارات شهرداری منطقه و تهران  خارج دانست و گفت: برخی تصمیم گیری ها در حوزه حاکمیت و دستگاه های ذیصلاح و شوراهای عالی است که البته در این دوره مدیریت شهری اقدامات فاخری را در حوزه قوانین و اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خواهیم داشت تا قوانین به روز رسانی شود.
شهردارمنطقه یک در ادامه اولین گام مدیریت شهری را در دسترس بودن دانست و گفت: مدیران شهری از اطاق های بسته باید به میدان بیایند و نقطه نظرات اهالی، شهروندان و متخصصین را داشته باشند.
حاجوی با اشاره به شعار شهرداری تهران تصریح کرد: وظیفه داریم در حدود اختیارات منطقه شعار تهران کلان شهر الگوی جهان اسلام را محقق کنیم و الگوی مناسبی در این زمینه باشیم.
گفتنی است سومین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران در تاریخ ۲۳ الی ۲۴ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد که این برنامه با محورهای ویژه و پنل‌های تخصصی متنوعی چون هم‌اندیشی شهردار منطقه یک و مدیران شهری تهران با سازندگان و معماران منطقه، تجزیه و تحلیل پروژه های شاخص منطقه یک، بررسی رویکرد شورای ششم تهران در مواجهه با ساخت و ساز و توسعه شهری شمیران، ارائه تجربیات سازندگان حرفه ای از مصادیق ارزش افزوده در پروژه، آسیب شناسی ساختمان های منطقه از منظر نما و ایمنی ، نمایشگاه محصولات و تجهیزات ساختمانی استاندارد و نمایش آثار برتر نماهای منطقه یک تهران همراه  بود.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.