2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تمام تلاش مدیریت شهری کاهش آسیب های اجتماعی است
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

تمام تلاش مدیریت شهری کاهش آسیب های اجتماعی است

نبض تجارت- نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه 12 بازدید 5 ساعته ای از محله شهید هرندی و خیابانهای اطراف آن داشت و طی این بازدید با مشکلات این محدوده از نزدیک آشنا گردید.

به گزارش نبض تجارت ؛ نرگس معدنی پور در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه تمام تلاش  مدیریت شهری مشارکت با ساير دستگاه‌ها برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: نسبت به موضوعات آسیب‌های اجتماعی باید رویکرد پیشگیرانه داشت و در این خصوص باید اقدامات فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی انجام شود.
وی گفت: ضمن برنامه ریزی برای جلوگيري از بوجود آمدن آسیب‌های اجتماعی باید در خصوص افرادی که دچار آسیب شده‌اند هم اقدامات لازم صورت پذیرد
معدنی پور ادامه داد:  کنترل و کاهش آسیب بايد در مناطق بصورت منسجم برنامه ریزی و اجرا گردد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامي شهر تهران عنوان کرد: برنامه ریزی در این حوزه باید براساس مطالعات و پژوهشهای علمی صورت گیرد.  
معدنی‌پور با اشاره به اینکه باید به حوزه آسیب‌های اجتماعی نگاه تخصصی داشت و از تخصص افرادی که در این زمینه از دانش و تجربه کافی برخوردارند، استفاده شود و همچنین از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد هم می‌توان در این حوزه کمک گرفت، افزود: البته نباید از نقش و کارکرد اقدامات و برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی غافل شویم.
معدنی‌پور ادامه داد: تمام تلاش مدیریت شهری این است که بتواند آسیب‌های اجتماعی را با همکاری و هم افزایی سایر دستگاهها کنترل کرده و کاهش دهد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای پیشگیری از آسیب اجتماعی باید به کارکرد نهاد خانواده توجه ویژه ای داشت و برای تحکیم و استحکام بنیان خانواده، بهبود وضعیت خانواده در شهر، ارتقاء کیفیت زندگی و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی برنامه ریزی نمود.
گفتنی است در این بازدید 5 ساعته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از گرمخانه های زنان و مردان منطقه 12، مجموعه صبح رویش و بهاران واقع در این منطقه نیز بازدید به عمل آورد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.