2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
از رونمایی از کتاب زخم غزل تا معرفی قدیمی‌ترین کتابفروشی محل
ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه 12:

از رونمایی از کتاب زخم غزل تا معرفی قدیمی‌ترین کتابفروشی محل

نبض تجارت- شهردار منطقه 12 در تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی از رونمایی از کتاب زخم غزل با حضور نویسنده جوان و دیدار و معرفی قدیمی‌ترین کتابفروشی منطقه خبر داد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی، شهردار منطقه، هفته کتاب و کتابخوانی را فرصتی برای ایجاد فضای فرهنگی در دل محلات خواند و گفت: در بستر چنین فضاهای فرهنگی‌ای، به جز گسترش فرهنگ مطالعه، معمولاً اجتماعات محلی، غنی‌تر می‌شود و در تکاپوی تهیه و تدارک برنامه‌های مرتبط، هم رشد فردی و هم رشد اجتماعی به وقوع می‌پیوندد.

یزدی با اشاره به رونمایی کتاب زخم غزل به قلم مهدیه سادات لنگری در هفته کتاب و کتابخوانی در این منطقه افزود: این کتاب ارزنده در سال جاری در انتشارات تیرگان به چاپ رسیده است. حمایت از نویسندگان جوانی که به‌ویژه در دل محلات محروم این منطقه، قلم به دست می‌گیرند، از ضرورتی‌ترین اقدامات در تقویت تولید محتوا و انباشت سرمایه‌های فرهنگی کشور به شمار می‌رود که بحمدالله منطقه 12 به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین مناطق این شهر از نعمت حضور نویسندگان بی‌شماری -چه پیشکسوت و چه جوان- بهره‌مند است و به همین منظور دیدار با نویسندگان فرهیخته منطقه در این هفته در دستور کار شهرداری منطقه 12 قرار گرفت.
وی سپس از دیدار و گپ‌و‌گفت با صاحب کتاب‌فروشی قدیمی در محله ایران سخن گفت و بیان کرد: محله ایران که به‌تازگی از حیث اهمیت مکان‌ها و شخصیت‌های برجسته تاریخ معاصر، به‌ویژه تاریخ انقلاب اسلامی از مقاصد تهرانگردی به شمار می‌رود، دارای یک کتابفروشی قدیمی به نام کتابفروشی آقا مهدی است و دیدار و شنیدن خاطرات صاحب چنین کتابفروشی‌ای، خالی از لطف نبود؛ ضمن آنکه معرفی این کتابفروشی با هدف تقویت مراکز محلی و مردمی در اعتلای فرهنگ مطالعه صورت گرفت.
شهردار قلب طهران در تشریح دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این هفته در سطح محلات منطقه گفت: تور مرکز تبادل کتاب و اهدای بن تخفیف کتاب به شرکت‌کنندگان در محله بهارستان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با نام صبح جادویی به صورت مجازی در همین محله، قصه‌گویی و قصه‌خوانی برای کودکان در محله پامنار، درست‌کردن کتاب داستان توسط نوگلان سرای محله کوثر در طرح کتابدار کوچک و برگزاری نمایشگاه کتاب و مجله و اهدای آن به شهروندان در همین محله، تهیه کاردستی توسط نونهالان محله قیام، جلسه هم‌اندیشی و تقدیر از مؤلفان کتب قرآنی، مذهبی و روانشناسی در سرای محله آبشار، تقدیر از نویسندگان و اهالی اهل قلم محله و تقدیر ویژه از گروه پژوهشی ‌و نشر آثار استاد جاودان، تجلیل از نویسنده ساکن محله بهارستان، علی‌اصغر علیزاد منیر به عنوان نویسنده و روزنامه‌نگار بومی محله از جمله این برنامه‌ها بود.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.