2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرح های اسلیمی بر دیواره های آستان مقدس امامزاده صالح(ع) نقش بست

طرح های اسلیمی بر دیواره های آستان مقدس امامزاده صالح(ع) نقش بست

نبض تجارت- دیواره های ابتدای ورودی آستان مقدس امامزاده صالح (ع) با نقوش و طرح های اسلیمی و رنگ های فیروزه ای توسط دانشجویان هنر، نقاشی شد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمیدرضا حاجوی شهردار این منطقه به همراه سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران و هیات همراه پس از زیارت آستان مقدس امام زاده صالح (ع) و دیدار با تولیت این آستان مقدس، از پروژه میدانگاه صالحیه و نقاشی دیواری ورودی این آستان در میدان تجریش بازدید کرد و اظهار داشت: دیواره های شهری فضاهای خاکستری هستند که می توان در راستای ترویج هنر در کالبد شهر و با هدف ایجاد و توسعه زیبایی بصری، ارتقای تعلق محله ای، تقویت هویت و دلبستگی مکانی شهروندان با استفاده از طرح های هنری – اسلامی زیبایی بصری شهر را ارتقا داد تا عابرین و رهگذران در شلوغی شهرها و خیابان ها با دیدن این طرح ها لحظه ای احساس آرامش کنند.

حاجوی تصریح کرد: اجرای این نقاشی دیواری از طرح های مصوب سازمان زیبا سازی و با بهره مندی از ظرفیت های دانشجویان هنر دانشگاه های تهران و مشارکت آنها در دیواره های امامزاده صالح (ع) اجرا شده و باید طرح های اینچنینی در منطقه تسری یابد.

راضیه کمانی رئیس اداره زیباسازی شهرداری این منطقه نیز با اشاره به طرح های نقاشی دیواری اجرا شده در سطح منطقه یک گفت: پیش از این نیز طرح های نقاشی دیواری با محتوای تهران ۱۴۰۰ در بزرگراه شهید آیت الله صدر، محله درکه حدفاصل خیابان های درکه و شاه حسینی با موضوعات ايران، شميران نگين تهران و نماد و المان های زندگی شهری، طرح های حمل و نقل عمومی و پاک در خیابان ولیعصر(عج) به سمت تجریش و... با همکاری جمعی از دانشجویان رشته های هنر و با بهره گیری از طرح های نقوش اسلامی، زیباسازی شد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.