2024/05/05
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن هیچگونه دستاوری برای مردم کن نداشته است
احسان شریفی شهردار منطقه 5 گفت:

کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن هیچگونه دستاوری برای مردم کن نداشته است

نبض تجارت- احسان شریفی در حاشیه جلسه کمیته راهبری طرح حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات کن، با انتقاد از این کمیته اظهار داشت: در کن مشکلات ساخت و ساز بسیاری وجود دارد. شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 98 مصوبه ای تحت عنوان ضوابط باغات کن تصویب کرده که در کمیته ای به نام کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن اجرایی می شود.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی منطقه 5،  او افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان 13 دستگاه است؛ اعم از شهرداری تهران، شورای شهر، استانداری، شواری عالی معماری و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو و.... در این کمیته تاکید شده است که هر گونه دخالت از جنس احداث بنا و عملیات عمرانی در باغات کن باید مصوبه این کمیته راداشته باشد.
شریفی با بیان اینکه این کمیته تا کنون 7 جلسه داشته اما هیچگونه دستاوری برای مردم کن نداشته است، ادامه داد: این کمیته نه تنها مشکل مردم را حل نکرده بلکه مضاعف کرده است. ما توقع داریم که شورای عالی شهرسازی نسبت به این مصوبه و محتوای جلسات نظارت داشته باشد و مردم کن را از بن بست خارج کند.
شهردار منطقه 5 در پایان تاکید کرد: کمیته راهبری که بر اساس مصوبه شورای عالی معماری متولی صدور هر گونه مجوز در محدوده کن است فاقد کارآیی است و مشکل را حل نکرده است و اعضای کمیته به هیچ عنوان حاضر نیستد مصوبه ای را امضا بکنند.

همچنین در ادامه شریفی با اشاره حادثه ای که هفته گذشته در اتوبان ستاری رخ داد، اظهار داشت: پیرامون تصادف میکسر با چند خودروی سواری با سردار حمیدی(رئیس پلیس تهران بزرگ) به تحلیل حادثه پرداختیم. و مشخص شد که شهرداری تهران از حیث ایمنی هیچ گونه تقصیری نداشته است.
شریفی با بیان اینکه بر اساس نظریه کارشناسی پلیس، راننده و شرکت میکسر مقصر شناخته شدند، افزود: شرکت میکسر، 100 میکسر دارد که قیمت هر یک از آنها 6 میلیارد تومان است. در این حادثه، شرکت میکسر 50 درصد به دلیل اضافه بار غیر مجاز که نزدیک به 8 تن بوده و 50 درصد هم راننده به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو مقصر شناخته شدند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.