2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
دره فرحزاد باید فرحزاد شود

دره فرحزاد باید فرحزاد شود

نبض تجارت- شهردار منطقه2 در ششمین جلسه قرارگاه اجتماعی که با هدف برنامه ریزی و هماهنگی بین سازمان ها در احیای محیط طبیعی رود دره فرحزاد برگزارشد، گفت: دره فرحزاد در گذشته به عنوان نقطه فرح بخش شهر شناخته می شد و بایستی با احیای آن، رود دره به هویت خود بازگردد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه2، مهدی صالحی، شهردار منطقه در این نشست که با حضور معاون دادستان و سرپرست ناحیه2،فرماندهان نیروی انتظامی و مدیران و نمایندگان ادارات خدمات رسان برگزار شد ،ضمن ارائه گزارش آخرین اقدامات در خصوص ساماندهی مسائل و آسیب های اجتماعی دره فرحزاد گفت: احیا و ساماندهی رود دره‌ فرحزاد به یکی از اهداف مشترک ارگان‌های مرتبط تبدیل شده است و این مساله نیازمند اهتمام جدی همه نهادها  و مشارکت شهروندان است.
وی با اشاره به اینکه دره فرحزاد نقطه گمشده شهر است،گفت: رود دره فرحزاد یکی ازظرفیت های ارزشمند و با اصالت تهران است که توسعه شهر نشینی ساختار طبیعی و هویت  آن  را تحت تاثیر قرارداده است  .
شهردار منطقه2 به قدمت تاریخی محله فرحزاد و ساکنین محله اشاره کرد و گفت:   بی توجهی به دره فرحزاد و بروز  آسیب های اجتماعی در حاشیه این رود دره  ، محله فرحزاد را نیز به محیطی  به دور از شان ساکنین با اصالت  محله تبدیل کرده است .درهمین راستا مدیریت شهری و سایر دستگاه ها براین باورند که کودکان و آینده سازان این محل نباید شاهد معضلات اجتماعی همچون تجمع افراد معتاد در محله خود باشند و باید محله فرحزاد را به محله ای درخور شان این شهروندان قدیمی تهران تبدیل کرد .
وی احقاق حقوق شهر، شهروندان و ساکنین محله فرحزاد  را از مهم ترین  اهداف طرح احیای رود دره فرحزاد برشمرد و گفت:
رودخانه‌ها یک حریم وبستر دارند و می بایست از هرگونه  آسیب به حریم آن جلوگیری کرد.
شهردار منطقه2 با اشاره به اینکه یکی از حقوق قانونی شهروندان استفاده از فضای‌های بکر شهر  است، عنوان کرد: شهرداری تلاش دارد تا با آماده‌سازی بستر و حریم این رودخانه شرایط را برای استفاده شهروندان  مهیا کند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.