2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ایجاد تحول با همراهی دولت و اتکاء به ظرفیت‌های درونی سازمان قطعاً امکان‌پذیر است
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد:

ایجاد تحول با همراهی دولت و اتکاء به ظرفیت‌های درونی سازمان قطعاً امکان‌پذیر است

نبض تجارت- دکتر میرهاشم موسوی گفت: "سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگترین و اثرگذارترین نهاد بیمه‌اجتماعی کشور است و باید جهت‌گیری تحقق رفاه عمومی را تعیین و سهم خود را در تحقق این هدف بسیار مهم ایفا کند. در شش ماهه دوم فعالیت دولت مردمی سیزدهم، جهت‌گیری تحولات مشخص می‌شود و ایجاد تحول با همراهی دولت و اتکاء به ظرفیت‌های درونی سازمان قطعاً امکان‌پذیر است."

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه مرور و بررسی برنامه تحولی حوزه معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: "در کنار انجام فعالیت‌های جاری که باید به صورت بهینه و مطلوب انجام شود؛ باید از وجه کلان نیز به مرور فعالیت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و جایگاه این سازمان در نظام رفاه و تأمین‌اجتماعی کشور بپردازیم. با توجه به بین نسلی بودن تأمین‌اجتماعی، این سازمان مکلف است که آینده جامعه تحت‌پوشش را تضمین کند و بر همین اساس یکی از وظایف مهم ما داشتن نگاه بلندمدت و بررسی محیط پیرامونی موثر بر فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی همچون ترکیب جمعیتی و تغییرات مشاغل و همچنین ارزیابی دقیق تأثیر این تحولات بر سازمان تأمین‌اجتماعی است."

دکتر موسوی افزود: "تحولات اجتماعی و همچنین سرعت و تنوع این تحولات باید همواره مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی باشد زیرا این تحولات حوزه کاری و مأموریتی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. ما با پیچیدگی‌هایی مواجه هستیم که عدم توجه کافی به آن ممکن است در آینده منجر به ایجاد شرایط غافلگیرانه برای سازمان شود. باید با توجه به اصول مدیریت راهبردی بتوانیم آینده را پیش‌بینی و با برنامه‌ریزی صحیح برای رویدادهای آینده آماده باشیم و خدمت‌رسانی مطلوب این سازمان به نسل‌های آتی را تضمین کنیم."

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: "برنامه استراتژیک پنج ساله سازمان تأمین‌اجتماعی، برنامه خوبی است و امکان انطباق برنامه با تغییرات از ویژگی‌های مثبت این برنامه است. باید بتوانیم از ابزارهای مناسب برای تحلیل شرایط استفاده کرده و برآوردهای دقیقی از مسائل آینده داشته باشیم تا دچار خطای در تصمیم‌گیری نشویم. سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگترین و اثرگذارترین نهاد بیمه‌اجتماعی کشور است و باید جهت‌گیری تحقق رفاه عمومی را تعیین و سهم خود را در تحقق این هدف بسیار مهم ایفا کند. در شش ماهه دوم فعالیت دولت مردمی سیزدهم، جهت‌گیری تحولات مشخص می‌شود و ایجاد تحول با همراهی دولت و اتکاء به ظرفیت‌های درونی سازمان قطعاً امکان‌پذیر است."

دکتر موسوی ادامه داد: "مدیریت صحیح گردش مالی سازمان تأمین‌اجتماعی اهمیت و حساسیت فراوانی دارد. تأمین‌اجتماعی در تماس مستقیم با نیمی از جمعیت کشور است و تمامی اقدامات و برنامه‌هایی که در این سازمان اجرا می‌شود، در نهایت باید منجر به افزایش رضایتمندی و بهبود و ارتقاء خدمت‌رسانی این سازمان به مردم باشد."

جمیل حق‌پرست، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه گفت: "عملکرد مطلوب تمامی واحدهای سازمان تأمین‌اجتماعی وابسته به تلاش و فعالیت معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی است و ما در کنار تلاش برای انجام بهینه وظایف و مسئولیت‌های جاری؛ به موضوع مهم آینده‌نگری و تمرکز بر طراحی و پیشبرد برنامه‌های تحولی در تمامی واحدهای سازمان نیز توجه ویژه داریم. سند برنامه استراتژیک سازمان تأمین‌اجتماعی تدوین شده و به تصویب رسیده است."

وی ادامه داد: "برنامه و بودجه سال 1401 سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در مراحل نهایی قرار دارد و امیدواریم طی روزهای آینده به تصویب هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی برسد و ما سال آینده را با برنامه و بودجه مصوب شروع کنیم. همچنین گزارش تفریق بودجه سال 1399 نیز تدوین و به هیأت امنا ارسال شده و امیدواریم به زودی تأیید شود."

حق‌پرست از طراحی و پیگیری اجرای چهار برنامه تحولی در حوز معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی خبر داد و گفت: "سیستم جامع تأمین اعتبار، سامانه انعقاد و نظارت بر قراردادها، سیستم جامع مالی و بودجه‌ریزی عملیاتی برنامه‌های تحولی هستند که با جدیت و عزم راسخ به دنبال استقرار و اجرای آنها هستیم و معتقدیم اجرای این برنامه‌ها منشأ تحول در فعالیت‌ها و خدمات سازمان خواهند بود."

در این جلسه مدیران کل و روسای گروه‌های حوزه معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی نیز به بیان دیدگاه‌ها و تشریح فعالیت‌های خود پرداختند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.