2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشگام حمایت از صنایع خلاق شد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشگام حمایت از صنایع خلاق شد

نبض تجارت- بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با امضای تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پیشگام حمایت از صنایع خلاق شد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در آئین امضای تفاهم‌نامه با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: سیاست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دوره جدید حمایت از صنایعی است که در آینده پیشران خواهند بود. برخی از بخش‌های اقتصاد کشور در حال شکل دادن تحولات عظیمی هستند.

پرداخت وام ۵۰۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه به شرکت‌های بازی‌ساز
وی اظهار داشت: مردم بابت بازی‌های دیجیتال مبلغ زیادی پرداخت می‌کنند و متأسفانه بخش زیادی از این بازی‌ها خارجی است؛ زیرا از تولیدکنندگان داخلی آن طور که باید حمایت نمی‌شود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: از مأموریت‌های اصلی این بانک حمایت از افراد، شرکت‌ها و نهادهایی همچون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.
شمسی‌نژاد در همین رابطه افزود: حمایت قاطع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و صنایع پیشرو را اعلام می‌کنم. ما تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به اشخاص حقوقی وام قرض‌الحسنه می‌دهیم و آمادگی داریم به شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌سازی این وام‌ها را ارائه کنیم.
حمایت تمام قد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان
وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیانی در حال تولید بازی هستند و می‌توانیم با اعتبارسنجی که از سوی صندوق فناوری‌های نوین انجام خواهد شد، پرداخت وام به آن‌ها را آغاز کنیم. اکوسیستم بازی‌سازی درآمد مالی زیادی دارد. اگر نهادهای مالی همچون بانک‌های قرض‌الحسنه که در پی سود نیستند و نقش حمایتی دارند کمک کنند که افراد خلاق در کشور به تولید بازی بپردازند، اتفاق بسیار مثبت و اثربخشی خواهد بود.
شمسی‌نژاد با اشاره به اینکه شعار امسال نیز بر موضوع دانش‌بنیان تأکید دارد، اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سعی می‌کند از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت ویژه‌ای داشته باشد. برکت قرض‌الحسنه نیز منتج به رشد و توسعه این شرکت‌ها خواهد شد.
وی تأکید کرد: امضای تفاهم‌‌نامه کنونی آغاز یک حرکت بزرگ است و ذیل آن اقدامات مهمی را تعریف خواهیم کرد تا شرکت‌های بازی‌ساز بتوانند از خدمات مختلف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنند. همه ظرفیت‌های بانک را برای حمایت از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت‌های فعال در این حوزه به کار خواهیم گرفت.
دو برابر شدن مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای ظرف ۱۰ سال
«سیدصادق پژمان» مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در آئین امضای این تفاهم‌نامه گفت: ما در مجموعه بنیاد مسئولیت زیست‌بوم بازی‌های دیجیتال را بر عهده داریم. این زیست‌بوم حوزه‌های تولید، اقتصادی و همچنین پژوهشی و تحقیقاتی مربوط می‌شود. مأموریت‌های گسترده‌ای داریم که یکی از آن‌ها حمایت و همچنین ریل‌گذاری برای آینده این حوزه است.
وی اظهار داشت: در ۵ سال اخیر رشد صنعت بازی‌های ویدئویی نسبت به سایر صنایع فرهنگی همچون سینما و موسیقی، قابل توجه بوده است. جمعیت مخاطبانی که با این صنعت در ارتباطند نیز در حال رشد فزاینده‌ای است. در یک تحقیق مشخص شد از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ تعداد افرادی که از بازی‌های دیجیتال استفاده کرده بودند، به دو برابر افزایش پیدا کرده و در این مدت از ۱۶ میلیون به ۳۲ میلیون نفر رسیده است.
پژمان افزود: موانعی در حوزه تولید بازی‌های دیجیتال وجود دارد و بازی‌سازان کشور نیاز به تأمین منابع ارزان‌قیمت دارند تا بتوانند تولیدات خود را از نظر کمی و کیفی افزایش دهند. یکی از اولویت‌های ما نیز مرتفع کردن موانع و مشکلات تولیدکنندگان و حمایت از آن‌هاست. از این رو پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای تأمین منابع این افزایش تولیدات این حوزه یکی از روش‌هاست.
مانع بزرگی از پیش روی بازی‌سازان برداشته می‌شود
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: خوشبختانه دکتر شمسی‌نژاد نگاه مثبتی به حوزه صنایع خلاق داشتند. در حالی که عمده بانک‌ها به این حوزه توجه نمی‌کنند. بنا شده از ظرفیت‌هایی که بانک می‌تواند به این حوزه تخصیص دهد و همچنین منابعی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به این حوزه اختصاص دهد، استفاده شود تا مجموعه بازی‌سازانی که عضو ساختار حمایتی بنیاد هستند، از تسهیلات ارزان‌قیمت قرض‌الحسنه استفاده کنند.
وی تأکید کرد: با تفاهم‌نامه کنونی مانع بزرگی از پیش روی بازی‌سازان کشور برداشته می‌شود. بازی یک چند ضلعی شامل هنر، صنعت و رسانه است و کمتر با رسانه‌ای مواجهیم که ابعاد فنی و هنری مختلفی داشته باشد. از دغدغه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قدردانی می‌کنم و امیدوارم این تفاهم‌نامه مقدمه فعالیت‌های گسترده‌ای در آینده باشد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.