2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
مسائل فرهنگی منطقه 20 از سوی عضو شورای شهر بررسی شد
در راستای اجرای چهارشنبه های فرهنگی؛

مسائل فرهنگی منطقه 20 از سوی عضو شورای شهر بررسی شد

نبض تجارت- در ادامه طرح چهارشنبه های فرهنگی علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از پروژه های فرهنگی منطقه 20 بازدید کرد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ؛ علیرضا نادعلی در جلسه شورای معاونین و مدیران این منطقه که با حضور هادی سهامی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، سید محمد ناظم رضوی شهردار و مدیران ارشد منطقه و پس از بازدید میدانی از پروژه های فرهنگی برگزار شد گفت: در احداث و بهسازی تمامی فعالیت ها در حوزه های اجرایی می بایست نقطه نظرات فرهنگی مد نظر قرار گیرد .

🔺نادعلی با اشاره به تاریخ کهن شهرری و وجود آثار مذهبی و تاریخی گفت: در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری برای میراث فرهنگی پتانسیل های خوبی در این منطقه وجود دارد و می بایست توجه بیشتری به آن شود.

🔺او با تاکید بر بهره مندی این منطقه از تجربیات سایر مناطق در اجرای گذرهای فرهنگی گفت: اجرای اقدامات فرهنگی در ایستگاه های مترو و اتوبوس می بایست با توجه به ویژگی های خاص ری انجام شود.

🔺او ادامه داد: اجرای فعالیت های فرهنگی در سطح محلات موجب سرمایه گذاری و استقبال شهروندان از حوزه فرهنگی اجتماعی می شود.

🔺سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20 گفت: تمامی سعی ما با توجه به ویژگی های خاص این منطقه خدمات رسانی بهینه به شهروندان است.

🔺او با بیان اینکه این منطقه با توجه به موقعیت خاص آن به عنوان شهرری و اجرای برنامه های مستقل نیازمند نگاه ویژه تر در خصوص تخصیص اعتبارات است؛ افزود: امسال در کمیسیون فرهنگی شورای شهر اعتبار خوبی به فعالیت های فرهنگی اختصاص داده شده است که این نشاندهنده نگاه فرهنگی اجتماعی اعضای شورا است و در این منطقه نیز تمامی برنامه ریزی ها در حوزه های مختلف در راستای بهبود فعالیت های اجتماعی و بهبود حال مردم انجام می شود.

🔺ناظم رضوی ادامه داد: ظرفیت های خوب شهرری در زمینه تاریخی و انسانی در صورت بارورسازی، قابلیت سودرسانی در سطح کلان شهر تهران و حتی سطح بین المللی دارد و این شهر می تواند به عنوان یک منطقه ویترین خوبی برای اقدامات خوب فرهنگی باشد.

🔺شهردار منطقه با اشاره به اهمیت وجود حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و حضور زائران در شهرری اظهار داشت : با توجه به اینکه ایام مناسبتی از جمله دهه اول ذی حجه، مسلمیه، سوگواری حضرت امام حسین (ع) و مراسم اربعین در شهرری به صورت ویژه برگزار می شود، می بایست بستری مناسب برای مشارکت و فعالیت شهروندان در راستای انجام اقدامات فرهنگی موثر صورت گیرد .

🔺در این جلسه تکمیل سرای محله حمزه آباد، بهسازی مسجد تاریخی افضلیه، احداث بوستان مزرعه، احداث قطب گردشگری بام ری در مجاورت بقعه بی بی شهربانو، بهسازی مجموعه شهرسالم 2، صدور مجوز احداث چند مسجد با رعایت ویژگیهای فرهنگی بنای مساجد، پیش بینی اجرای گذرهای فرهنگی در تعدادی از معابر از جمله طرح پیاده راه خیابان مدرس، پیاده راه چشمه علی و بازپیرائی میدان شهرری از جمله اقدامات فرهنگی پیش بینی شده در حوزه معاونت ها و  شهرداری نواحی بیان شد.
بسیج شهرداری تهران وارد بحث امنیتی می شود

🔺هادی سهامی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران،در جلسه ای که با حضور نادعلی سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار،مدیران ارشد و تعدادی از اعضای شورای بسیج این منطقه برگزار شد گفت: بسیج به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه در راستای پویایی و رشد و شکوفایی شهر است.

🔺او با اشاره به اینکه بسیج در  اجرای کلیه فعالیت های خدماتی و فرهنگی و سازندگی در جامعه امروزی نقش بسیار پر رنگی دارد افزود: امروزه پتانسیل شهرداری تهران بسیار ارتقاء یافته و از این ظرفیت فعال و پویا می توان در بسیاری از موارد مدیریت شهری استفاده کرد.
سهامی با بیان اینکه بسیج شهرداری تهران برای اولین بار در بحث امنیتی وارد شده است؛حفظ امنیت برنامه های سلام فرمانده با حضور پرشور چند هزار نفری مردم، مراسم سوم خرداد در مجموعه افراسیابی و ماموریت امام رضائی ها را از جمله اقدامات بسیج شهرداری تهران از ابتدای سال عنوان کرد.

🔺او ضمن استماع نقطه نظرات اعضای شورای بسیج منطقه 20، گفت: رسیدگی به احکام بسیجیان و به روزرسانی اتوماسیون سازمان بسیج در دستور کار پیگیری قرار می گیرد.

🔺علیرضا نادعلی با اشاره به اهمیت بسیج در  پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: همه کارمندان شهرداری باید روحیه بسیجی و انقلابی داشته باشند و دغدغه همه ما بسیجیان کمک به مردم این جامعه هست و به همین علت در نگاه مدیریت بسیجی ، باید معاونت فرهنگی و اجتماعی روحیه بسیجی داشته باشند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.