2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روند مناسب سازی فضاهای مورد استفاده توانیابان در منطقه ۵ با سرعت و استاندارد پیش می رود
مدیر کل سلامت شهرداری تهران تاکید کرد:

روند مناسب سازی فضاهای مورد استفاده توانیابان در منطقه ۵ با سرعت و استاندارد پیش می رود

نبض تجارت- زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه منطقه اهتمام ویژه ای به مناسب سازی فضاهای مختلف برای استفاده توانیابان دارد گفت: منطقه ۵ تعامل بسیار خوبی با دبیران کانون توانیابان که بر روند استاندارد بودن فضاهای مناسب سازی شده برای اقشار کم توان و توانیابان نظارت می کنند دارد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران در جریان بازدید از سرای محله مناسب سازی شده در خیابان سازمان برنامه جنوبی در منطقه ۵ گفت: منطقه ۵ در مورد مناسب سازی فضاهای مربوط به اقشار کم توان و توانیابان بسیار خوب کار کرده و این امر دغدغه مدیران ارشد منطقه است که جادارد تشکر ویژه ای از شهردار محترم منطقه داشته باشم که اهتمام بسیار خوبی در بحث مناسب سازی دارند.

وی افزود: قبل از این هم در منطقه‌۵ در افتتاح چند بوستان و  سرای محله  که برای توانیابان مناسب سازی شده بودند حضور پیدا کردم و در جریان این روند و فرایند این اتفاق و حساسیت شهردار منطقه در مورد کیفیت کار با رعایت استاندارد سازی مناسب سازی بودم تا شاهد توسعه فضاهایی که برای افراد اقشار کم توان و توانیابان مناسب‌سازی شده و همه استانداردهای لازم برای همه افراد کم توان چه جسمی حرکتی و چه نابینا و کم بینا دارد را شاهد باشیم .
مدیر کل سلامت شهرداری تهران تاکید کرد:  در فضاهای مناسب سازی سرای محلات بحث استقرار مترجم ناشنوا هم داریم و انشالا بعد از پایان شیوع کوئید و راه اندازی مجدد سرای محلات شاهد استقرار مترجم ناشنوایان هم خواهیم بود.
نصیری با بیان اینکه اتفاق خوبی که این دوره از مدیریت شهری رخ داد تشکیل کمیته مناسب سازی مناطق با حضور دبیران کانون توانیابان بود تصریح کرد: در هر  منطقه ای خود این دبیر با سایر دبیران محلات و NGOها که در این حوزه کار می‌کنند در ارتباط است و نظرات آنها را در اختیار گرفته و هر جا که مناسب‌سازی صورت می‌گیرد حضور پیدا کرده و ارزیابی کرده و بازخورد می‌دهد.
وی ادامه داد:  بحث ما این است که استانداردها  طوری باشد که اقشار کم توان و توانیابان بتوانند استفاده کنند .اگر بر اساس استاندارد کاری را انجام دهیم و فرد نتواند استفاده کند عملا به درد نمی‌خورد. شهرداران مناطق هرچقدر فضای فعالیت بیشتری به دبیرهای کانون‌ها بدهند که در منطقه ۵ تعامل بسیار خوبی بین مدیران مناطق و کانون‌های توانیابان وجود دارد ، این افراد از ابتدای پروژه حضور پیدا کرده و نقشه مناسب سازی را مشاهده کرده و در طول مناسب سازی بازخوردها را منتقل کرده و در آخر پروژه نیز در حین افتتاح ایرادها را بازخورد می دهند و پروژه ها را خود کانون توانیابان پوشش می دهند. کانون های توانیابان چون عضو کمیته مناسب سازی منطقه هستند کل پروژه های کوچک مقیاس ، پیاده راه سازی ها ،مناسب سازی بوستانها و سایر فضاها را پوشش داده و نظارت می کنند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.