2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بلوار قیام؛ اولین خیابان کامل تهران میزبان عزاداران امام رضا (ع) شد
راهپیمایی و تجمع عزاداران برای وداع با ماه صفر در قلب طهران:

بلوار قیام؛ اولین خیابان کامل تهران میزبان عزاداران امام رضا (ع) شد

نبض تجارت- شهردار منطقه ۱۲ از راهپیمایی و تجمع عزاداران به همراه مراسم سنتی عزاداری نظیر دمامه‌نوازی و تعزیه در بلوار قیام، اولین خیابان کامل تهران خبر داد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، علی‌محمد سعادتی ضمن این اعلام این خبر و با عرض تسلیت به مناسب شهادت امام رضا (ع) گفت: به هر حال سفره مهمانی و عزاداری اهل بیت (ع) در این دو ماه برپا بوده و بلوار قیام هم یکی از موقعیت‌ها و معابری است که در دل محلات متدین و مذهبی این منطقه قرار دارد که خوشبختانه امسال هم فضا، مناسب‌سازی شده و بهتر دیدیم که مراسم عزاداری این روز را در این موقعیت شهری با همراهی شورایاران، معتمدین محلی، هیئات مذهبی و گروه‌های مردمی برگزار کنیم.
وی با ابراز امیدواری از اینکه چنین برنامه‌هایی در بلوار قیام تداوم یابد، افزود: انشاالله سوگواری حضرت امام رضا (ع) در سال‌های آتی در این فضا نهادینه شود و این موقعیت در تهران برای مراسم سوگواری روز ۳۰ صفر، مشخص و بارز شود.
شهردار قلب طهران در پایان گفت: من به نوبه خود از همه کسانی که در برپایی این مراسم ما را یاری کردند، سپاسگزارم و امیدوارم عزاداری‌های همه ما مقبول درگاه حق تعالی قرار گیرد.
تجمع عزاداران در قلب طهران، صبح امروز پنجشنبه، ۱۵ مهرماه، به مناسبت شهادت حضرت امام رضا (ع) و آخر ماه صفر، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح، از میدان خراسان تا میدان قیام با حضور گروه‌های مردمی و هیئات عزاداری برگزار شد.
در این مراسم، گروه‌های هنری، عزاداری‌هایی در قالب‌های سنتی همچون دمامه‌نوازی، قوالی و نمایش تعزیه سیار در طول مسیر اجرا کردند که این برنامه‌ها در ایستگاه پایانی در بلوار قیام با شعرخوانی، مداحی، اجرای تواشیح و دعا و صلوات خاصه امام رضا (ع) به پایان رسید.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.