2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
حضور بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان مراکز پرتو در ویژه برنامه روز ملی کودک
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خبر داد

حضور بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان مراکز پرتو در ویژه برنامه روز ملی کودک

نبض تجارت- مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از حضور بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان مراکز پرتو در «جشنواره بادبادک ها» خبرداد و گفت: تلاش داریم در این هفته هم جامعه را نسبت به کودکان و به خصوص کودکان خاص حساس کنیم و هم برای این آن ها شرایط متفاوت و مفرحی را ایجاد کنیم.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، سید مالک حسینی مدیر عامل این سازمان در حاشیه برگزاری «جشنواره بادبادک ها» گفت: هر سال در ۱۶ مهر که با روز ملی کودک مصادف است، برای کودکان بزرگداشت و برنامه هایی با هدف توجه بیشتر مدیریت شهری به بچه ها یا برای آگاه سازی عمومی نسبت به «حق کودک بر شهر» برگزار می شود.  

وی افزود: کودکان سرمایه های کشور و اداره کنندگان جامعه در آینده هستند. اگر آن ها دوره کودکی خوبی نداشته باشند، در آینده خروجی های خوبی نخواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی عنوان کرد: ماموریت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی بیشتر مربوط به کودکان کم برخوردار اعم از کودکان کار، آسیب دیده و در معرض آسیب است، اما ما همواره تلاش کردیم این کودکان را مانند دیگر کودکان شهر ببینیم.
حسینی ادامه داد: برنامه هایی که در این هفته تدارک دیده شد با همین رویکرد بود. برنامه اصلی با عنوان «جشنواره بادبادک ها» امروز در بوستان ولایت برگزار شد و از تمام مناطق تهران بیش از ۵۰۰ کودک میهمان ما بودند. این جشنوراه یک کار مشارکتی و گروهی است که کودکان علاوه بر تجربه حضور چند ساعت شاد و مفرح در کنار یکدیگر می توانند در کنار هم بازی ها، سرگرمی ها و نقاشی های زیبایی را خلق کنند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره بادبادک ها و تمامی برنامه های هفته ملی کودک در تمام مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران برگزار می شود، گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برنامه هایی را به طور مشترک به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرده است، اما سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی به طور خاص روی کودکان کمتر برخوردار، آسیب دیده و کار تمرکز دارد.
حسینی عنوان کرد: یکی از برنامه ها و تجربه های موفق ما تحت عنوان «پیک امید» که در نوروز آن را تجربه کردیم و در هفته کودک هم آن را دنبال می کنیم، حضور یک سیستم پرتابل در مناطق است که به طور سیار و در یک خودرو در مناطق مختلف حضور پیدا می کند. توسط پیک امید برنامه های تفریحی و فرهنگی متفاوتی برای بچه ها اجرا می شود.
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی در پایان تصریح کرد: تلاش داریم در این هفته هم جامعه را نسبت به موضوع کودکان و به خصوص کودکان خاص حساس کنیم و هم برای این آن ها شرایط متفاوت و مفرحی را ایجاد کنیم.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.