2024/05/05
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
جمع‌آوری محل‌های دپوی غیرمجاز پسماند خشک در منطقه ۲

جمع‌آوری محل‌های دپوی غیرمجاز پسماند خشک در منطقه ۲

نبض تجارت- محل‌های دپوی غیرمجاز پسماند خشک در سطح محلات منطقه۲ با همکاری نواحی ۹ گانه، شناسایی، پاکسازی و جمع‌آوری شد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه گفت: از آنجایی که فعالیت واحدهای غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک پسماند خشک از زباله های شهری و افرادی که در این رابطه فعالیت می کنند علاوه بر اینکه سبب آلودگی های زیست محیطی در سطح شهر و به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود سبب زشتی چهره شهر نیز می شود، برهمین اساس جمع‌آوری دپوهای غیر مجاز پراکنده در سطح منطقه و انتقال به مخازن غلطان جانمائی شده در سطح نواحی ۹ گانه دردستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به پلمپ یک واحد غیر مجاز جمع آوری پسماند خشک وجمع آوری ۳ مرکز دپو و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک افزود: با این اقدام بیش از ۹۴۰۰  کیلوگرم پسماند خشک غیر مجاز از سطح نواحی جمع‌آوری و به مرکز دفن آرادکوه منتقل شد.

طاهری در ادامه به اجرای طرح یکپارچه نگهداشت شهر اشاره کرد و ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، جمع آوری پسماند خشک و پسماند تر به صورت یکپارچه انجام می شود و همین موضوع گامی در جهت حذف فعالیت عوامل غیر مجاز جمع آوری پسماند خشک  است.

معاون شهردار منطقه در ادامه به ضرورت  فرهنگسازی تفکیک پسماند خشک اضافه کرد: با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا،برنامه های آموزشی و فرهنگی در مدارس،مساجد و مراکز آموزشی و فرهنگی اجرا می شود.

به گفته وی؛ شیوه هوشمند جمع آوری پسماند خشک در قالب نوماند از دیگر اقدامات اجرایی در این زمینه است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.