2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
تنفیذ احکام ۱۱۲ نفر از شهرداران مدارس و معاونین ۶گانه برگزار شد
در منطقه ۹؛

تنفیذ احکام ۱۱۲ نفر از شهرداران مدارس و معاونین ۶گانه برگزار شد

نبض تجارت- در بیست و سومین دوره از طرح شهردار مدرسه با شعار" شهردار مدرسه؛ مشق مشارکت و همدلی" ۱۱۲ نفر از شهرداران و معاونین ۶گانه احکام خود را از شهردار منطقه ۹ دریافت کردند.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سیدمحمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه در جمع شهرداران مدارس چنین گفت: بسیاری از نقش‌های پذیرفته شده در دوران کودکی و نوجوانی، مبنایی برای پذیرش مسئولیت‌های مهم تر در بزرگسالی است که طرح شهردار مدرسه یک فرصت طلایی در زندگی شما مدیران آینده است که می بایست از این فرصت به خوبی استفاده کنید تا بتوانید در آینده نسبت به جامعه خود متعهد و مسئولیت پذیر باشید.

وی افزود: شهرداری تهران با اجرای این طرح خود را موظف دانسته که برای ارتقای سطح کیفیت مدارس هر چه بیشتر بکوشد زیرا این شما دانش آموزان عزیز هستید که سکان هدایت این ملت را در فردایی روشن به دست می‌گیرید.

شهردار منطقه ۹ خاطر نشان کرد: جامعه برای حضور شما نوجوانان عزیز آماده و مهیاست تا از توانایی و قابلیت های شما برای پیشرفت این مملکت استفاده شود و این انتخابات مقدمه ای برای آمادگی شما برای حضور در انتخابات پیش رو در کشور است.

مرتضوی تصریح کرد: امسال در منطقه ۹، شش هزار نفر از شما دانش آموزان در ۱۶ مدرسه منتخب در انتخابات شهردار مدرسه شرکت کردید که از این تعداد ۱۱۲ نفر به عنوان منتخبین شهردار مدرسه و معاونین ششگانه در این مراسم حضور دارید که نقش شما به عنوان آینده سازان جامعه، آشنایی با خرد جمعی، مفهوم انتخابات و نیز بالا بردن سطح آگاهی در زمینه مسائلی چون مدیریت شهری است.

در ادامه رسول سمایی معاون طراحی و نظارت آموزشی اداره کل آموزشهای شهروندی نیز در این برنامه ضمن تا کید بر حضور فعال شهرداران و معاونین مدارس در اجرای این طرح گفت: آشنائی با حقوق و تکالیف شهروندی و مشارکت اجتماعی از جمله اهداف شاخص طرح شهردار مدرسه است که شما دانش آموزان را به شهروندانی قانونمند تبدیل می کند.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی در این طرح به این شکل است که شما دانش آموزان عزیز به نیروهایی کارآمد برای مشارکت در برنامه های شهری و اجتماعی تبدیل شوید و اجرای این طرح ارزشمند از سوی مدیریت شهری گام موثری در تربیت نسلی است که در آینده در جایگاه ها و مسئولیت های مختلف کشور حضور خواهند داشت.

همچنین مجید حسینی فر مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹ گفت: اجرای این طرح می تواند زمینه یادگیری دانش‌آموزان مستعد را برای آمادگی و ورود به زندگی در جامعه‌ای بزرگ‌تر از مدرسه و درک بهتر از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت در امور جامعه و تصمیم‌سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی فراهم کند.

لازم به ذکر است مراسم تنفیذ احکام حضور شهردار منطقه ۹، معاون طراحی و نظارت آموزشی اداره کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران، مدیر آموزش و پرورش منطقه، مدیران شهری، شهرداران مدارس و معاونین آنها برگزار شد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.