به گزارش نبض تجارت و به نقل از نبض اقتصاد، نشست تخصصی پیششتابدهی ایدههای برتر در مردادماه ۱۴۰۴ در تهران با همکاری کارگزاری بیمه دال و جمعی از نخبگان جوان، اندیشه ورزان و بزرگان صنعت بیمه برگزار شد تا نخستین گامهای تجاریسازی و طراحی محصول جدید در زیستبوم اینشورتک ایران برداشته شود.
این نشست با محوریت همافزایی، آیندهنگری و خلق تحول، نقطه آغاز فرآیند شتابدهی ایده های برگزیده جشنواره خواهد بود.
جشنواره ملی دال-آن، نهتنها پایانی بر یک رویداد، بلکه آغازی برای مسیری تازه در صنعت بیمه ایران است .
در اختتامیه این رویداد که در ۷ خردادماه ۱۴۰۴برگزار شد، ایدهپردازان برتر، داوران متخصص و مدیران برجسته گرد هم آمدند تا از شکوفایی خلاقیتها در این صنعت استراتژیک تجلیل کنند. فرآیند شتابدهی جشنواره با هدف تبدیل ایده به عمل، طراحی شده است؛ جایی که تجربه، تخصص و همافزایی مسیر رشد را هموار میسازند. با همراهی منتورهای برجسته، ایدهها وارد فاز عملیاتی میشوند: مشاورههای فنی، حقوقی، کسبوکار و توسعه بازار، تحلیلهای ریسک و اکچوئری، و تدوین بیزینسپلن و مدل درآمدی، همگی در فضای الهامبخش و با حضور و همفکری باصاحبان ایده انجام می شود.
در این نشست علی تقیان ، مدیر روابط عمومی بیمه دال و دبیرنخستین جشنواره ملی دال-آن، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: «باعث افتخار و خرسندی است که نخستین دوره جشنواره ملی دال-آن بهعنوان یک رویداد کسب و کاری و استارت آپی در صنعت بیمه، در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۴ با حضور گسترده مدیران ارشد صنعت بیمه،صاحبان ایده، متخصصان و نمایندگان نهادهای سرمایهگذاری و فناورانه، به شکلی شایسته در تهران برگزار شد.»
وی گفت: «در این جشنواره، ۹۷ ایده از سوی علاقهمندان و فعالان حوزه بیمه از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد. پس از بررسیهای دقیق هیئت داوران، ۱۰ ایده برتر با تمرکز بر داشتن قابلیت اجرایی و نوآوری انتخاب شدندتا وارد فرآیند شتابدهی و تجاریسازی شوند.»
تقیان افزود: «ما در دال متعهد شدیم که ایده های برتر از مرحله طرح خارج شده و مسیر عملیاتی و تجاریسازی را طی کنند. امروز، دوشنبه ۱۳ مرداد، نخستین نشست تخصصی پیششتابدهی برگزار شد که در آن سه تن از داوران جشنواره، دکتر اسدنژاد (مدیر شورای فنی ریسک بیمه ایران)، ملکی (مدیرعامل فینوتک) و گلشنیاصل (مدیر تحول دیجیتال شرکت بیمه دی)، مسئولیت تیم منتورینگ را در مرحله پیش شتاب دهی بر عهده گرفتند.»
وی ادامه داد: «در این مرحله، ۱۰ ایده بر اساس ۱۰ شاخص کلیدی شامل: تطابق با قوانین جاری صنعت بیمه، جامعه هدف، قابلیت پیاده سازی، توسعهپذیری، پایداری و زیستمحیطی بودن، سرعت ورود به بازار، سطح رقابتپذیری، ریسکپذیری، فناوریمحوری و تکنولوژی و خلاقیت توسط تیم منتورینگ مورد مطالعه وارزیابی دقیق قرار گرفتند. هدف آن است که ایدهها بتوانند مرحله پیششتابدهی را با موفقیت طی کرده و وارد فاز دوم شوند.»
تقیان خاطرنشان کرد: «اگرچه تمامی این ۱۰ ایده ارزشمند هستند، اما برخی به دلایل قانونی یا ساختاری در شرایط فعلی امکان اجرایی ندارند. به همین دلیل مقرر شد داوران، نظرات خود را با توجه به توضیحات صاحبان ایده، ظرف پنج روز کاری ارائه دهند و مشخص کنند که کدام طرحها قابلیت ورود به مرحله تجاریسازی دارند.»
وی اظهار داشت: «در فاز دوم، کارگزاری بیمه دال با تشکیل تیمهای تخصصی فنی، سرمایهگذاری، مشاوره اجتماعی و اکچوئری، صاحبان ایده را همراهی خواهد کرد. این تیمها در تدوین بیزینسپلن، اعتبارسنجی مالی، بررسی جنبههای اجتماعی و محاسبات تخصصی بیمهای نقش کلیدی دارند.»
تقیان تأکید کرد: «هدف اصلی ما این است که خروجی جشنواره، به تولید حداقل یک یا چند محصول جدید بیمهای بیانجامد؛ محصولاتی که بادریافت مجوزهای لازم، به بازار عرضه شده و در خدمت مردم قرار گیرند. وی افزود؛ دال تا آخرین مرحله در کنار صاحبان ایده خواهد بود و این مسیر حمایتی را تا تحقق نهایی، با قدرت ادامه میدهد.» گفتنی است این رویداد بستری برای دیده شدن ایدههای تحولساز؛ از پت بان تا گرین بیمه، از تضمین یار تا دیجی درمان.
ده ایدهای که آیندهای متفاوت را برای خدمات بیمهای کشور نوید میدهند، حالا آمادهاند تاوارد مسیر شتابدهی شوند؛ با پشتوانهای تخصصی، سرمایهگذاری هدفمند و راهبری علمی