2024/05/19
۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
سرود اولین هنری که در خدمت انقلاب قرار گرفت

سرود اولین هنری که در خدمت انقلاب قرار گرفت

نبض تجارت- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم تقدیر از برگزیدگان دوره مربی گری سرود، گفت: سرود اولین هنری بود که در خدمت انقلاب قرار گرفت.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، قدرت اله طمیمیان در مراسم اهدای لوح به برگزیدگان اولین دوره مربی گری در منطقه آزاد اروند که با حضور مدیرتوسعه فرهنگی هنری این سازمان، مدیر حوزه مقاومت بسیج شهدای اروند، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد بر گزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سرود اولین هنری بود که توانست در خدمت آرمان های انقلاب قرار گیرد و مابقی هنرها بعد از آن در محضر ارزش های نظام گام برداشتند.

طمیمیان با تأکید بر اینکه خاستگاه اصلی سرود، مساجد بوده اند اظهار داشت: سرود در دوران های پیش و پس از انقلاب و در ۸ سال دفاع مقدس، علاوه بر جریان ساز بودن، نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی و ایجاد شور و حماسه میان ملت داشته که اکثر آن آثار ارزشمند در حافظه جمعی مردم به یادگار مانده اند.

وی با ابراز تأسف از اینکه در مقطعی سرود کم تر مورد توجه و حمایت نهادهای فرهنگی و جامعه بود، افزود: پبش از این هر مسجد یک گروه سرود داشت که متأسفانه در برهه ای از زمان این هنر ارزشی مورد کم توجهی قرار گرفت اما امروز مجددا به دنبال احیای این هنر ارزشی هستیم.

قدرت اله طمیمیان تصریح کرد: سرود با اشعار گوشنواز و آواهای دلنیشنش می تواند پیام انقلاب اسلامی ایران را به همه جا صادر کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه استعدادهای با ارزشی در حوزه هنر سرود همچون گروه« ابن رضا» در منطقه وجود دارد، اذعان داشت: تشکر می کنم از همه کسانی که در پرورش استعدادهای منطقه نقش پررنگی داشته اند؛ اما نباید فراموش کنیم که شهرهای های آبادان و خرمشهر این ظرفیت را دارا هستند که گروه های بیشتری در منطقه شکل بگیرد و نام اروند را به گوش همگان برسانند.

در پایان مراسم نیز برگزیدگانی که در اولین دوره مربی گری سرود حائز امتیاز شده بودند با اهدای لوح، مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.