2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
هشدار جدی نسبت به استفاده از یک ترکیب خطرناک در خانه تکانی!

هشدار جدی نسبت به استفاده از یک ترکیب خطرناک در خانه تکانی!

نبض تجارت- دکتر سیدوحید جاسمیبا اشاره به شروع خانه تکانی در روزهای پایانی سال، گفت: در این روزها معمولا استفاده از مواد سفید کننده و انواع شوینده ها افزایش می یابد که برخی از این مواد می توانند با عوارضی برای دستگاه تنفسی همراه باشند.

به گزارش نبض تجارت و به نقل ایسنا ؛  دکتر سیدوحید جاسمیبا اشاره به شروع خانه تکانی در روزهای پایانی سال، گفت: در این روزها معمولا استفاده از مواد سفید کننده و انواع شوینده ها افزایش می یابد که برخی از این مواد می توانند با عوارضی برای دستگاه تنفسی همراه باشند.

 یک فوق تخصص ریه نسبت به ترکیب مواد سفید کننده و جرم گیر برای پاکیزگی سطوح هشدار داد و گفت: این ترکیب سمی و خطرناک می تواند عوارض جبران ناپذیری برای ریه ها به همراه داشته باشد.

دکتر سیدوحید جاسمیبا اشاره به شروع خانه تکانی در روزهای پایانی سال، گفت: در این روزها معمولا استفاده از مواد سفید کننده و انواع شوینده ها افزایش می یابد که برخی از این مواد می توانند با عوارضی برای دستگاه تنفسی همراه باشند.

وی با بیان اینکه استفاده بیش از حد از مواد سفید کننده برای دستگاه تنفس آسیب رسان است، گفت: مواد سفید کننده حاوی گاز کلر هستند که می تواند موجب التهاب ریه ها شود.

این فوق تخصص ریه افزود: استفاده از این مواد به ویژه در محیط های بسته و در طولانی مدت با عوارض بسیاری برای دستگاه تنفس همراه خواهد بود، اما خطرناک تر از این مواد، ترکیب آنها با جرم گیر است که موجب تولید گاز کلرین می شود که برای ریه ها بسیار آسیب رسان است.

وی افزود: این گاز موجب التهاب شدید در برونش(راه های تنفسی) می شود و اگر افراد در محیط های بسته باشند می تواند عوارضی به جای بگذارد که تا مدت ها سیستم تنفسی فرد را درگیر کند.

جاسمی خاطرنشان کرد: اگر حجم این مواد زیاد بوده و فرد در محیط بسته باشد، گاز کلرین ناشی از این ترکیب عوارضی روی ریه به جای می گذارد که عملا جبران ناپذیر است و فرد برای همیشه درگیر مشکلات تنفسی خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تاکید بر خودداری از مصرف این ترکیبات خطرناک، گفت: توصیه می شود حتی افراد هنگام استفاده از مواد سفید کننده به تنهایی، حتما از این مواد در محیط های باز استفاده کرده و چنانچه آن را در محیط بسته به کار می برند، خودشان در محیط نمانند.

جاسمی افزود: استفاده از ماسک هنگام استفاده از این مواد توصیه می شود، اما انجام این کار به تنهایی کافی نیست و این مواد حتی با وجود ماسک هم آسیب رسانی خود را بر دستگاه تنفسی خواهد داشت.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.