2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
 ایران، با تولید «شیرخشک اسکیم پایه نوزاد» پگاه، خودکفا شد
بازدید مدیران سازمان غذا و دارو از توان دانش بنیان پگاه شهرکرد

ایران، با تولید «شیرخشک اسکیم پایه نوزاد» پگاه، خودکفا شد

نبض تجارت- با تلاش و تولید دانش بنیان شرکت صنایع شیر ایران، تولید شیرخشک اسکیم پایه نوزاد در پگاه شهرکرد بومی‌سازی و ایران به مرز خودکفایی و بی نیازی از واردات رسید.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی و امور بین ‌الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، حمید خدایی مدیرعامل پگاه شهرکرد در بازدید فرامرز خدائیان چگنی مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی و سمیرا صباح سرپرست اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  با  اعلام این مطلب افزود: با تولید این محصول مخصوص اطفال، واردات آن به کشور کاهش یافته و می‌توان واردات این حوزه و ارزبری آن را متوقف کرد.

 

▫️وی با اشاره به دستاوردهای اخیر شرکت در حوزه صادرات، بر  ظرفیت‌ تولید محصولات جدید تاکید کرد.

 

▪️خدایی با تقدیر از نگاه مثبت این شرکت به بازرسی‌ها و ممیزی های خارجی بالاخص سازمان غذا و دارو، افزود: حضور ممیزان و بازرسان سازمان غذا و دارو می‌تواند باعث دیده شدن ایرادات و برطرف شدن عدم انطباق‌ها شود.

 

▫️در این بازدید که با هدف نظارت و ارزیابی کیفی شرکت‌های تولیدی صورت گرفت، مشکلات و موانع تولیدی این شرکت نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

 

▪️مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی نیز قول مساعدت لازم در خصوص بومی‌سازی محصولات و جلوگیری از خروج ارز را داد.

 

▫️گفتنی است، در این رویداد رئیس اداره بسته‌بندی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی، معاونت سازمان غذا و دارو شهرکرد و جمعی از کارشناسان غذا و دارو استان نیز حضور داشتند و از سالن‌های تولید شیرخشک نوزاد، غذای کودک، آزمایشگاه‌های دریافت شیر و آزمایشگاه تولید محصول و انبارهای پگاه شهرکرد نیز بازدید شد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.