2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
سازمان ملل نباید سازمان دولت‌های قدرتمند باشد
رئیس جمهو ر به نیویورک رسید؛

سازمان ملل نباید سازمان دولت‌های قدرتمند باشد

نبض تجارت- رئیس جمهور دقایقی پیش به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد.

 

به گزارش نبض تجارت ؛ حجت‌الاسلام رئیسی که صبح امروز دوشنبه برای شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شده بود دقایقی پیش با استقبال رئیس و جمعی از مسئولان نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل وارد نیویورک شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشست سازمان آموزشی یونسکو، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد و دیدارهای جانبی دیگری نیز خواهد داشت.

در این سفر پنج روزه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری و وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حجت‌الاسلام رئیسی را همراهی می‌کنند.

تحریم‌ها به ضرر ملت‌ها هستند و با صلح، آرامش و امنیت در تضادند

رئیس جمهور در بدو ورود به نیویورک و در گفتگو با خبرنگاران این سفر را فرصتی برای تبیین دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: سازمان ملل متحد باید سازمان ملل باشد نه سازمان دولت های قدرتمند.

حجت‌الاسلام رئیسی حضور در سازمان ملل را بستر مناسبی برای بحث و گفتگو درباره مشکلات امروز جهان و یافتن راهکارهای جمعی برای رفع آنها دانست.

رئیس جمهور تحریم را حربه‌ قدرت‌های بزرگ برای فشار به ملت‌ها برشمرد و گفت: تحریم‌ها به ضرر ملت‌ها هستند و با صلح، آرامش و امنیت در تضاد است.

حجت‌الاسلام رئیسی تحریم، تروریسم و جنگ را از جلوه‌های یکجانبه‌ گرایی معرفی و تصریح کرد: نتیجه یکجانبه‌گرایی، رنج جوامع بشری است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.