2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
المیادین: ایران درخصوص امنیتش با کسی شوخی ندارد

المیادین: ایران درخصوص امنیتش با کسی شوخی ندارد

نبض تجارت- المیادین در گزارشی تایید کرد تهران در پی ارسال سلاح از اقلیم شمال عراق به این کشور با حمله به مقر‌های جدایی‌طلبان و تروریست‌ها پیام شدیدی به بغداد و اربیل داد.

 

به گزارش نبض تجارت ؛ شبکه المیادین که این روز‌ها گزارش‌هایی را با عنوان «ایران، نقاب از چهره‌ها بر می‌دارد» پخش می‌کند، طی گزارشی تاکید کرد ایران در پی قاچاق سلاح از خاک عراق به این کشور و حملات گروه‌های جدایی طلب، با حملات پهپادی و موشکی به مقر‌های جدایی‌طلبان و تروریست‌ها پیام شدید اللحنی به بغداد و اربیل داد و اعلام کرد درباره امنیتش با کسی شوخی نمی‌کند.

 

«مالک عابده» خبرنگار المیادین در تهران در گزارشی اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با موشک‌ها و پهپاد‌ها بار دیگر به مواضع آموزشی گروه‌های جدایی طلب و تروریستی و اردوگاه‌های آن‌ها حمله کرد. این حملات تازگی ندارد و بخشی از پاسخ آتشباری مداوم به تلاش‌های این گروه‌هاست که از خاک عراق به دنبال بی ثبات سازی ایران هستند.

این خبرنگار در ادامه گفت: ایران مایل نیست روابط بسیار خوبش با عراق و منطقه کردستان آن تیره شود، اما در عین حال تأکید می‌کند با کسی بر سر امنیت و ثباتش شوخی نمی‌کند.

خبرنگار افزود تهران سه شرط در خصوص حمله به افراد مسلح در شمال عراق تعیین کرده است نخست آنکه بغداد امنیت مرز‌ها را با ایران کاملا تأمین کند دوم آنکه مراکز گروه‌های جدایی طلب کردی و مقر‌های آنان بسته و تسلیحاتشان نیز مصادره شود و سوم آنکه این گروه‌ها از مرز‌های ایران دور و به اردوگاه‌های پناهندگی بازگردانده شوند.

المیادین در پایان گزارش نیز تاکید کرد این پیام شدید اللحن تهران به بغداد و اربیل است، کنترل نکردن مرز‌ها از طرف عراق امکان قاچاق سلاح را به داخل ایران و استفاده از آن توسط تروریست‌ها که در تلاشند کشور را به سمت هرج و مرج و بی ثباتی پیش ببرند، فراهم می‌کند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.