2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
رابرت مالی: به گزینه دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران باور داریم

رابرت مالی: به گزینه دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران باور داریم

نبض تجارت- نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: ما به گزینه دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اعتقاد داریم.

 

به گزارش نبض تجارت ؛ رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگو با الجزیره مدعی شد: باید به دقت مراقب اقدامات ایران در مورد پرونده هسته‌ای باشیم. ما به گزینه دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای اعتقاد داریم.

مالی همچنین ادعا کرد: ایران پاسخ های اساسی به سوالات آژانس ارائه نمی دهد و تا زمانی که پاسخ ندهد، آژانس چاره ای جز ادامه تحقیقات ندارد. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی فردی مستقل و حرفه ای است.

او همچنین مدعی شد: ابزارهای دیگر برای مقابله با ایران هنوز وجود دارد.

رابرت مالی در ادامه ادعاهای غرب گفت: ایران اکنون به روسیه در جنگ خود علیه اوکراین کمک می‌کند.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه خبری سی‌بی‌سی اعلام کرد که اکنون زمان آن نیست که ایران را قدرت هسته‌ای نظامی بدانیم و شواهدی مبنی بر گسترش برنامه هسته‌ای نظامی تاکنون در دسترس نبوده است.

در جریان این مصاحبه از گروسی پرسیده شد او تا چه حد تهران را نزدیک به ساخت بمب هسته‌ای می‌داند، که او در پاسخ گفت: «در حال حاضر ایران سطح غنی‌سازی را به حدی رسانده که به بیش از یک بمب برسد، اما ما نشانه‌ای نداریم که بگویم ایران برنامه نظامی هسته‌ای دارد

در ادامه دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: «در حال حاضر به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که ایران را قدرت هسته‌ای بنامیم، اما باید تلاش خود را بالا ببریم که به چنین نقطه‌ای نرسیم

پیشتر در اوایل ماه جاری گروسی گفته بود ایران به تمام تعهدات خود ذیل برجام پایبند است. او در نشستی خبری اعلام کرد امیدوار است اواخر ماه جاری با مقامات کشورمان در خصوص پایان دادن به «بن‌بست اورانیوم یافت شده در مکان‌های اعلام نشده» دیدار داشته باشد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.