در نشست مدیران عامل بانک پارسیان و گروه سایپا مطرح شد؛
بانک پارسیان پیشرو در حمایت از تولید و صنعت کشور
نبض تجارت- نشست مشترک مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک پارسیان با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا بهمنظور افزایش تعاملات و همکاری دو طرف، روز چهارشنبه 23 آذرماه برگزار شد.
به گزارش نبض تجارت ؛ در این دیدار با اشاره به همکاری استراتژیک بانک پارسیان و شرکت سایپا، حمایت از تولید و صنعت کشور بهعنوان یکی از وظایف بنیادی بانک پارسیان مورد تأکید قرار گرفت و درباره توسعه تعاملات و تحکیم همکاریهای فیمابین، توافقاتی انجام شد.
کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان در این نشست بر اهمیت توجه به صنعت خودروسازی کشور و نقش این صنعت در رشد اقتصادی تأکید و خاطرنشان کرد: گروه سایپا با وضعیت تولید مناسبی که دارد موفقیت خوبی را کسب کرده و در شرایط سخت اقتصادی کشور، تلاش مدیران ارشد گروه سایپا جهت بهبود وضعیت موجود، بسیار ارزنده است.
پرویزیان بابیان اینکه بانک پارسیان و سایپا همکاریهای بلندمدت و مناسبی در زمینه های مختلف و سرمایهگذاریهای مشترک باهم دارند، گفت: در حوزه تأمین مالی و همکاریهایی که از گذشته بوده است، تقویتشده و ادامه خواهد یافت.
وی افزود: بانک پارسیان در حوزه صنعت خودرو با تجربیات بسیاری زیادی که دارد در مجموعه زنجیره تأمین و تولید خودرو حضور دارد و باید این همکاریها ادامه داشته باشد تا بتوانیم ارزشافزوده بیشتری برای دو مجموعه ایجاد کنیم.
مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به ظرفیت شرکتهای زیرمجموعه بانک، یادآور شد: علاوه بر تداوم همکاریها و سرمایهگذاریهای مشترک در حوزه تأمین سرمایه، در دیگر شرکتهای زیرمجموعه بانک همچون؛ بیمه و لیزینگ نیز امکانات خوبی برای توسعه همکاریها فراهم است.
مدیرعامل بانک پارسیان همچنین در ادامه تصریح کرد: طرحهای خوبی بین وزارت صمت و بانک مرکزی در حال انجام است که اوراق گام، تأمین زنجیره تأمین و ... از آن جمله است و بر این اساس شبکه بانکی میتواند با صنعت همکاری و همراهی متناسبی داشته باشد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست،گفت: بانک پارسیان یکی از بانکهای خصوصی کشور است که در حوزه مشتری مداری و ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان الگوی نوینی را در ساختار بانکی ایجاد کرده است.
محمدعلی تیموری با اشاره به روند فعلی تولید در سایپا افزود : در حال حاضر تولید این گروه خودروساز به 2 هزار دستگاه در روز رسیده و حال اینکه درگذشته تیراژ تولید در حدود هزار و 100 دستگاه بود.
او بابیان اینکه از عرضه محصولات در بورس کالا سود بهتری برای شرکتهای تولیدکننده حاصل میشود گفت: سال گذشته از فروش محصولات گروه سایپا 35 هزار میلیارد تومان حاصل شد و امسال تاکنون نزدیک به 70 هزار میلیارد محقق شده که این افزایش ناشی از تغییر نرخ و مبلغ خودرو نبوده چراکه افزایش قیمت محصول از سال گذشته تاکنون انجامنشده است.
مدیرعامل گروه سایپا تأکید کرد: نتیجه حاصل افزایش تیراژ و تنوع محصولاتی است که در سایپا تولید و عرضهشده که امیدواریم با همین روند تا پایان سال میزان فروش سایپا به 100 هزار میلیارد تومان برسد و در همین راستا برنامه سال آینده این گروه تحقق بیش از 150 هزار میلیارد تومان تعریفشده است.
او گفت: تحقق این برنامهها بدون حضور و حمایت سیستم بانکی امکانپذیر نیست و سرمایه در گردش و همچنین توسعه سبد محصولات که سایپا نیاز دارد از طریق سیستم بانکی تأمین خواهد شد.
تیموری تصریح کرد: محصولات گروه خودروسازی سایپا اقتصادی و بهروز است و تمامی استانداردهای 85 گانه را پاس میکند و در سال آینده برای اولین بار 8 محصول جدید که 3 محصول تجاری و 5 محصول سواری است به بازار عرضه خواهد شد که بهنوعی رکوردی خاص در عرضه محصولات جدید به بازار است.