2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
« کچاد » در صدر نشست / فروش خوب پالایشی‌ها

« کچاد » در صدر نشست / فروش خوب پالایشی‌ها

نبض تجارت- شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران (تندگویان) ۳ شرکت برتر بودند که بیشترین فروش بازار فیزیکی بورس کالای ایران در نخستین هفته کاری سال ۱۴۰۲ به ثبت رساندند.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از کالاخبر ، بورس کالای ایران برترین های بورس کالا در هفته پایانی سال ۱۴۰۱ (منتهی به ۱۱ فروردین) را براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد.

جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

معدنی و صنعتی چادرملو با ثبت معامله ۳۴۲ هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن به ارزش بیش از هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

پالایش نفت اصفهان با فروش ۶۳ هزار و ۱۲۰ تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک، گوگرد گرانوله و آروماتیک سنگین به ارزش نزدیک ۹۹۲ میلیارد تومان، دوم شد.

پالایش نفت تهران (تندگویان) با فروش ۵۲ هزار و ۱۶۰ تن لوب کات سنگین و سبک، وکیوم باتوم و گوگرد گرانوله به ارزش نزدیک ۸۰۱ میلیارد تومان، سوم شد.

پالایش نفت بندرعباس با ثبت معامله ۴۳ هزار تن وکیوم باتوم و لوب کات سنگین به ارزش نزدیک ۷۲۹ میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۱۲ هزار و ۱۲ تن پلی اتیلن ترفتالات نساجی و بطری به ارزش نزدیک ۶۱۳ میلیارد تومان پنجم شد.

ذوب آهن اصفهان ۲۲ هزار و ۸۴۹ تن تیرآهن و میلگرد را به ارزش بیش از ۵۹۲ میلیارد تومان فروخت و ششم شد.

آهن و فولاد ارفع با فروش ۳۰ هزار تن شمش بلوم به ارزش بیش از ۵۴۹ میلیارد تومان هفتم شد.

پتروشیمی پارس با ثبت معامله ۱۴ هزار و ۱۲۸ تن استایرن منومر به ارزش نزدیک ۵۰۱ میلیارد تومان، هشتم شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با فروش ۳۷ هزار تن آهن اسفنجی به ارزش نزدیک ۴۶۶ میلیارد تومان در رتبه نهم ایستاد.

فولاد خوزستان نیز با ثبت معامله ۲۳ هزار تن شمش بلوم و ثبت ارزش نزدیک ۴۴۵ میلیارد تومان دهم شد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.