2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
اگر ساخت و ساز صورت نگیرد، شهر فرسوده می‌شود
صارمی در اولین گردهمایی شهرداران نواحی شهر تهران عنوان کرد:

اگر ساخت و ساز صورت نگیرد، شهر فرسوده می‌شود

نبض تجارت- معاون شهردار تهران همچنین از تعیین مولفه‌های جدید برای تشخیص بافت فرسوده توسط شورایعالی شهرسازی و معماری خبرداد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اولین گردهمایی شهرداران نواحی ۱۲۴ گانه شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علیرضا جاوید معاون هماهنگی امور مناطق شهر تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست، محمد امین توکلی زاده  معاون امور اجتماعی و فرهنگی، مجید باقری معاون برنامه ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی و داود گودرزی رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران و شهرداران مناطق و نواحی ۱۲۴ گانه شهر تهران صبح روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ به میزبانی معاونت هماهنگی امورمناطق در مجموعه ایوان شمس برگزار شد.

 

حمیدرضا صارمی در این همایش  با بیان اینکه طی ۲۰ ماه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه شهرسازی افتاده و این حوزه نسبت به گذشته ضابطه‌مند تر شده است، حذف تراکم پایه مالی و تعیین تکلیف پرونده های دارای رای ماده صد را از اتفاقات خوب حوزه شهرسازی طی ماه‌های اخیر دانست.

معاون شهردار تهران همچنین از تعیین مولفه‌های جدید برای تشخیص بافت فرسوده توسط شورایعالی شهرسازی و معماری خبرداد و گفت: این اقدام موجب تعمیم مشوق‌های بافت فرسوده به پارسل‌های بیشتری می‌شود که افزایش صدور پروانه را در پی خواهد داشت. باید توجه داشت که اگر در شهری ساخت و ساز صورت نگیرد شهر دچار فرسودگی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت و نقش شهرداری ها در پیشرفت وآبادانی کشور تاکید کرد: اگر کشوری بخواهد توسعه پیدا کند، ناچار است که وظایف خود را به شهرداری ها بدهد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.