2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
جشنواره حال خوب جوانان به میزبانی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد
همزمان با هفته سلامت؛

جشنواره حال خوب جوانان به میزبانی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد

نبض تجارت- جشنواره حال خوب جوانان به مناسبت هفته سلامت با حضور اعضای کانون جوانان شهرداری منطقه 20 در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

به گزارش نبض تجارت؛  سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه با بیان اینکه هفته سلامت فرصتی برای مشارکت افراد در راستای بهبود وضعیت بهداشت و نمایان کردن نقش سلامت افراد در پویایی و توسعه جامعه است گفت: امسال نیز به همت اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و با همکاری و همراهی سرای محلات و دستگاه‌های مرتبط، برنامه‌های مختلفی با شعار «حال خوب زندگی، سلامت برای همه با پزشکی خانواده» از نهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه در محلات اجرا شد.

🔺ناظم رضوی افزود: ارتقاءسلامت شهروندان ترویج سبک زندگی سالم و خود مراقبتی در شهروندان از جمله وظایف حوزه سلامت است و هفته سلامت فرصتی است که توجه ویژه تر به سلامت در زندگی فردی و اجتماعی، تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه مداوم و پایدار، اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ سلامت هرساله انجام شود.

🔺حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در جشنواره حال خوب جوانان ضمن تبریک این هفته، گفت: هفته سلامت فرصتی است که مردم بار دیگر به مسئله سلامت ذهن و جسم اهمیت دهند و دقت داشته باشند که مفهوم سلامت بسیار عمیق تر و وسیع‌تر از تندرستی است و باید علاوه بر توجه به مسئله تندرستی به سلامت روح توجه کرد.

🔺مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۰, با بیان اینکه همزمان با هفته سلامت، برنامه ها و اقدامات متنوع سلامت محور برای تمامی مقاطع سنی برگزار شده است گفت: استقرار تیم های پزشکی، دندانپزشکی، ویزیت متخصصین داخلی و مغز و اعصاب، پزشک عمومی، زنان و ارتوپد با مشارکت گروه های جهادی در محلات کم برخوردار از جمله برنامه های هفته سلامت است.

🔺مالمیر استقرار اتوبوس سیار فراموز در مدارس، ارائه خدماتی نظیر مشاوره های روانشناسی، بهداشت فردی، تغذیه، اجرای مسابقات ورزشی و بازی های گروهی، برنامه‌ زنگ تحرک با شعار حال خوب زندگی،برپایی ۳ ایستگاه‌ ورزش و تندرستی و صبحانه سلامت در بوستان ها، برگزاری همایش پیاده روی، جشنواره اتیسم، جشنواره غذای سالم، اجرای برنامه‌های عروسکی در مدارس با موضوعات سلامت محور و مهارت‌های زندگی، بازدید از مراکز بهداشتی و مرکز نگهداری سالمندان از دیگر برنامه های هفته سلامت برشمرد.

🔺معاون اجتماعی فرهنگی منطقه اظهار داشت : افتتاح بالابر ویژه افراد دارای معلولیت و کم توان جسمی در سرای محله نفرآباد، برپایی ۷ میز خدمت در مساجد،بوستانها، برپائی میز خدمت ویژه کودکان کار، برگزاری ۸ همایش آموزشی در سطح نواحی، برگزاری ۳۷ کارگاه آموزشی با محوریت شعار هفته و برگزاری تورهای سلامت در بوستان بانوان و تور ری گردی به مناسبت هفته سلامت انجام شد.

🔺جشنواره حال خوب جوانان با حضور مدیر کل سلامت شهرداری تهران ، معاون اجتماعی منطقه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، مدیر اداره سلامت منطقه و اعضای کانون جوانان منطقه ۲۰ و مناطق همجوار برگزار و در پایان از دبیران کانون های سلامت محور،یکی از نخبگان ورزشی، مربیان آموزشی سلامت، تشکل های مردم نهاد و منتخبین فرهنگیان منطقه تقدیر شد.

🔺همزمان با اجرای این برنامه، میز خدمت با ارائه خدمات سلامت محور از جمله غربالگری قند خون، مشاوره های روانشناسی و سلامت روان و تغذیه با مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری برگزار شد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.