2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ارائه دستاوردها و افق‌های صنعت مالی در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور

ارائه دستاوردها و افق‌های صنعت مالی در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور

نبض تجارت- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور با شعار «صنعت مالی پیشران، رشد تولید و مهار تورم» خبر داد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مهدی محمدی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور اظهار کرد: این نمایشگاه سال‌های پیش با عنوان «نمایشگاه بورس، بانک، و بیمه» برگزار می‌شد. شورای سیاست‌گذاری این رویداد نام را به نمایشگاه صنعت مالی تغییر داد و این اتفاق مهم‌ترین تفاوت این دوره با دوره‌های قبل است؛ چرا که بخش مالیات و گمرک به این نمایشگاه اضافه شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه اقتصاد و امور دارایی با اشاره به شعار سال گفت: شعار نمایشگاه امسال تابع شعار رشد تولید و مهار تورم انتخاب شده است. «صنعت مالی پیشران، رشد تولید و مهار تورم» شعار این نمایشگاه است. ارائه دستاوردها و چشم‌اندازهای صنعت مالی کشور مهم‌ترین هدف این نمایشگاه است.

وی افزود: نگاه ما ارائه اطلاعات به مخاطبان تخصصی و عمومی است. ارائه محتوای این نمایشگاه به‌گونه‌ای است که هر بازدید کننده بتواند نیازهای خودش را بهره‌برداری کند. بنا بر این است همه غرفه‌ها و شرکت‌کنندگان در تحقق شعار محوری نمایشگاه بکوشند. امیدواریم برگزاری این نمایشگاه گامی برای تحقق شعار سال باشد. از همه شرکت‌کنندگان تقاضا کردیم که محتوای خود را در قالب‌های خلاقانه ارائه دهند.

محمدی درباره مهم‌ترین مفاد بخش‌های مختلف این نمایشگاه گفت: در حوزه بورس، مسائل توسعه و ترویج سهام‌داری غیرمستقیم، حفظ حقوق سهام‌داران، توسعه و ارتقا سواد مالی مورد نظر است. در حوزه بیمه‌ای، توسعه و ترویج ابزارها و محصولات جدید بیمه‌ای و دیجیتالی شدن ارزیابی و پرداخت خسارت در حوزه بیمه و البته شفافیت و ارتقا استانداردها مد نظر است. در حوزه بانکی، موضوعات فناورانه و بانکداری الترونیک، شفافیت و ارتقا عملکرد بانک‌ها مد نظر است. در حوزه‌های مالیاتی، تحول دیجیتالی مالیات، کنترلی مالیات و مالیات بر عایدی سرمایه، در حوزه گمرک هم به موضوع رفع گلوگاه فساد و شفافیت، تسریع فرآیندهای گمرکی، روشن کردن موتور اقتصاد ایران توجه خواهیم کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد ضمن تاکید بر نگاه تعاملی برای برگزاری نمایشگاه گفت: امیدواریم روش‌های یک جانبه خودداری شود. میز خدمت وزارت اقتصاد برای پاسخگویی به مشکلات و سوالات مردم در نمایشگاه دایر خواهد بود. در غرفه وزارت‌ اقتصاد و امور دارایی هم، روزانه یکی از اعضای ارشد وزارتخانه برای پاسخگویی حضور خواهد داشت.

صالح سپاس‌دار، مدیرعامل شرکت بانیان امید اظهار کرد: این نمایشگاه با رویکرد فرهنگسازی و افزایش سواد مالی برگزار می‌شود. این نمایشگاه رکورد بزرگترین رویداد صنعت مالی در داخل کشور را دارد و در خاورمیانه هم بزرگترین رویداد صنعت مالی به حساب می‌آید. در جهان نیز شاید جزو سه رویداد بزرگ صنعت مالی باشد. پنج پنل بین المللی در حوزه بورس، بانک، و بیمه داریم. چهار رویداد داخلی شامل مالی سنتر، مالی رسانه، مالی شو و نوستالژی مالی خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین مراسم افتتاحیه با حضور مقامات عالیه داخلی و خارجی برگزار می‌شود و حدود ۱۰ بانک دولتی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین فعالان خصوصی بورسی و بیشتر بیمه‌های فعال کشور در نمایشگاه حضور خواهند داشت. در بعضی رویدادها میزبان استارآپ‌های حوزه مالی هستیم. نمایشگاه از تاریخ ۱۶ خرداد به مدت سه روز تا ۱۹ خرداد در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.