2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
الکترونیکی شدن حق‌تقدم‌ها، اقدام بسیار ارزشمند سازمان بورس/مجلس خواهان جذاب بودن بورس است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد؛

الکترونیکی شدن حق‌تقدم‌ها، اقدام بسیار ارزشمند سازمان بورس/مجلس خواهان جذاب بودن بورس است

نبض تجارت- علیرضا شهبازی گفت: مجلس بیش از هر بازار دیگری تنها به بازار سرمایه معتقد بوده و خواهان جذاب بودن آن است و تلاش و کمک خواهد کرد تا مردم بیش از پیش وارد بازار شوند.

 

به گزارش نبض تجارت ؛ علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره الکترونیکی شدن استفاده از حق تقدم‌های ناشی از افزایش سرمایه به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: به طور حتم این اقدام سازمان بورس از نظر نمایندگان مجلس بسیار ارزشمند است.

وی افزود: سازمان بورس طی دو سال اخیر اقدامات قابل توجه و مهمی را در راستای امنیت خاطر سهامداران خرد و کلان انجام داده است که می‌توان به موضوع حق تقدم الکترونیک و همچنین کاهش زمان پرداخت سود از ۸ ماه به ۴ ماه اشاره کرد.

شهبازی در ادامه اظهار کرد: کاهش زمان جمع‌آوری اطلاعات مربوط به سهامداران، سرعت بخشی در روند افزایش سرمایه، افزایش امنیت اطلاعات، صرفه‌جویی در هزینه‌ها از مزایای اقدام مربوط به حق تقدم الکترونیک است که این امر میزان مشارکت سهامداران در افزایش سرمایه‌ها را هم افزایش دهد.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛ با الکترونیکی شدن مشکلات و مسائل حل شده و خدمات بیشتری به سهامداران ارائه می‌شود.

شهبازی معتقد است که مجلس بیش از هر بازار دیگری به بازار سرمایه معتقد بوده و خواهان جذاب بودن آن است و تلاش و کمک خواهد کرد تا مردم بیش از پیش وارد بازار شوند.

وی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه می‌تواند بزرگترین خدمت را در راستای شعار امسال یعنی رشد تولید و مهار تورم انجام دهد و این امر مستلزم آن است که اقدامات، تضمین و اطمینان لازم از سوی سازمان به سهامداران و سرمایه‌گذاران داده شود.

این نماینده گفت: مجلس در خدمت سازمان بوده است و معتقد است سازمان بورس به درستی می‌تواند قضایا و نگرانی‌ها را حل کند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.