2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
*نوری، بالاتر از آرامکو ایستاد/  کسب جوایز ۵ و ۶ ستاره رقابت بین المللی تجربه برتر برای «فرایندها» و «مدیریت دانش» توسط پتروشیمی نوری*
افتخارآفرینی پتروشیمی نوری در عرصه جهانی

*نوری، بالاتر از آرامکو ایستاد/ کسب جوایز ۵ و ۶ ستاره رقابت بین المللی تجربه برتر برای «فرایندها» و «مدیریت دانش» توسط پتروشیمی نوری*

نبض تجارت- شرکت پتروشیمی نوری از شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس، با اولین حضور خود در نهمین دوره رقابت بین المللی تجربه برتر International Best Practice Competition در سال ۲۰۲۳، موفق به دریافت جایزه‌های ۵ و ۶ ستاره این رقابت، بالاتر از آرامکو عربستان و بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیا شد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس،  پتروشیمی نوری در اولین حضور خود در این رقابت‌ معتبر بین المللی، موفق شد با درخششی خیره کننده در ارائه دقیق اظهارنامه‌ها و پاسخ به نقطه نظرات داوران در دو فرایند «ابزارهای بهبود فرآیند دیجیتال» و «مدیریت دانش بصورت سیستمی و دیجیتالی»، جایزه‌های ۵ و ۶ ستاره این رقابت را از آنِ خود کند.

گفتنی است این رقابت که نهمین دوره آن برگزارشد  بصورت سالانه توسط سه موسسه معتبر بین المللیCenter for Organizational Excellence Research، Global Benchmarking Network و Best Practice Improvement Resource در کشور نیوزلند، با حضور داوران متخصص بین المللی و شرکت‌های بزرگ تولیدی از نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش و با توجه به تاکید هیات مدیره و مدیریت عامل شرکت پتروشیمی نوری مبنی بر حضور در رقابت‌ها و اهمیت ارزیابی توانمندی‌های مجموعه دراین رویداد مطرح بین المللی، فرایندهای فوق توانستند در بین حدود ۱۰۰ فرایند از کشورهای مختلف جهان (استرالیا، چین، امریکا، عربستان، نیوزلند، هند، فیلیپین، شیلی، امارات، ایران، مالزی، مصر،...) که به مرحله دوم این رقابت راه یافته بودند، به جمع ۳۰ فرایند فینال راه یابند که از این میان، فرایند «ابزارهای بهبود فرآیند دیجیتال» توانست با کسب امتیازات بالا از اظهارنامه و پاسخگویی به سؤالات داوران در جلسه دفاع، جایزه ۵ ستاره این رقابت را با عنوان Excellent International Best Practice کسب کند.
در ادامه، فرایند «مدیریت دانش» شرکت پتروشیمی نوری نیز که توانسته بود پیش از این با حضوری مثال زدنی، بالاتر از بسیاری شرکت‌های بزرگ جهان و به ویژه آرامکو عربستان، به جمع ۱۴ فرایند برتر این رقابت راه یابد، پس از انجام ممیزی داوران بین المللی، جایزه ۶ ستاره این رقابت را با عنوان Outstanding International Best Practice از آن خود کرد تا بدین ترتیب جایزه‌ای که یک درجه بالاتر از نشان عالی Excellent  است به کشورمان تعلق گیرد.
 در پایان این فرایند و در نظرات نهایی داوران آورده شده است: فعالیت انجام پذیرفته در پتروشیمی نوری یکی از جامع‌ترین سیستم‌های مدیریتی دنیا است که نشان از بلوغ بالای این فرایندها، برنامه ریزی صحیح، حمایت تیم مدیریتی، و جاری سازی مناسب آن در سازمان دارد و این امر مشارکت تمامی بخش‌ها و پرسنل را در فعالیت‌های گسترده سازمان امکان پذیر می‌کند. این عنوان تأیید می‌کند که فرایندهای فوق در نوری یک Best Practice بین المللی ممتاز در دنیاست و می‌تواند به عنوان معیار سنجش و الگویی دقیق، مورد توجه شرکت‌های دیگر قرار گیرد.
شایان ذکر است آماده سازی دو اظهارنامه کتابچه‌ای به زبان انگلیسی برای هر فرایند، پاسخ به نقطه نظرات داوران و اصلاح اظهارنامه، خلاصه سازی اظهارنامه، آماده سازی گزارش، و حضور در جلسات متعدد دفاعیه در حضور داوران بین المللی، در طی ۶ ماه انجام پذیرفت که در نتیجه، تلاش مستمر متخصصان توانمند شرکت پتروشیمی نوری، برای اولین بار این موفقیت بین المللی و مهم را برای مجموعه بزرگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارمغان آورد.
سطوح اصلی جوایز این رقابت بزرگ بین المللی عبارتند از:
جایزه ۳ ستاره: best practice در کشور
جایزه 4 ستاره: best practice در منطقه
جایزه 5 ستاره: best practice بین المللی (Excellent)
جایزه 6 ستاره: best practice بین المللی (Outstanding)
جایزه 7 ستاره: best practice بین المللی (World Class)

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.