2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
دستیابی به توسعه پایدار شهری در سایه تقویت زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی
شهردار منطقه ۲۲ مطرح کرد؛

دستیابی به توسعه پایدار شهری در سایه تقویت زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی

نبض تجارت- شهردار منطقه ۲۲ گفت: در تمامی حوزه‌ها بخصوص‌ حوزه حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی‌ و خدمات شهری انتظارات به حقی از سوی شهروندان و ساکنین این منطقه وجود دارد و با یک برنامه‌ریزی مسنجم برای تولید درآمد و حفاظت از سرانه‌های عمومی و تلاش برای افزایش آنها می توان کیفیت خدمات‌رسانی به مردم را افزایش داد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی در گفتگو با حرف شهر با اشاره به نقش زیرساخت‌ها در فرآیند توسعه پایدار شهری بیان کرد: متاسفانه با توجه به رشد بی ضابطه و بی رویه ساخت و سازها در منطقه ۲۲ طی سال‌ها، سرانه‌های هفتگانه مورد نیاز تامین نشده و برعکس اینکه به این منطقه به چشم یک‌ منطقه نوپا و برخوردار نگاه می شود، اما زیرساخت‌های موجود در آن نسبت به سایر مناطق شهر تهران ضعیف‌تر است.

وی در ادامه از راه اندازی کمیته زیرساخت منطقه خبر داد و گفت: در حوزه احصا نیازها و سرانه های هفتگانه منطقه در این کمیته چندین موضوع بطور همزمان قابلیت پیگیری است و با استفاده از ظرفیت و تخصص صاحب‌نظران و مدیران شهری حاضر در آن در تمامی حوزه‌ها و تبادل اطلاعات درست بین بخشی، اتفاقاتی خوبی برای مردم منطقه رقم خواهد خورد.

در ادامه شهردار منطقه ۲۲ یکی از معضلات اصلی این منطقه را عدم توسعه شبکه معابر عنوان کرد و گفت: منطقه ۲۲ از جمله مناطق جوان و نوپای شهر تهران است و قابلیت توسعه در جای جای منطقه مشاهده می شود اما بالغ بر ۵۰ درصد معابر منطقه هنوز شکل نگرفته و این موضوع یکی از مطالبات اصلی شهروندان و یکی از شاخصه‌های مهم توسعه محسوب می شود.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود سرانه‌های رفاهی در منطقه ۲۲، ما موظف خواهیم بود تا سرانه های به جا مانده و یا عقب مانده در منطقه را شناسایی و با تطبیق آن با طرح تفصیلی و همچنین احصاء نیازهای مردم بتوانیم در حوزه های مختلف سرانه ها را به حد مطلوب خود برسانیم.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.