2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نقطه امید بانکداری مردمی و اسلامی است

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نقطه امید بانکداری مردمی و اسلامی است

نبض تجارت- مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای نگهبان قانون اساسی با تمجید از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص حذف کارمزد وام‌های پرداختی، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ظرفیت‌ خوبی در ایجاد الگوی کامل بانکداری اسلامی دارد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای نگهبان قانون اساسی در دیدار با «عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک با تأکید بر اینکه باید در نظام جمهوری اسلامی ایران، گونه‌ای از بانکداری ایجاد شود که هیچ شک و شبهه‌ای در آن نباشد، گفت: حذف کارمزد و جایگزینی مزد خدمت مانند عبادت به شمار می‌رود و ارزشمند است.

 

حمایت حوزه علمیه از طرح حذف کارمزد بانکی
وی با اشاره به اینکه نظام بانکی کشور سعی کرده مطابق با قانون اساسی و اصول اسلامی عمل کند، اظهار داشت: متأسفانه اکثر بانک‌های کشور انطباق کامل و ۱۰۰درصدی با مراتب و مدارج شریعت ندارند و با توجه به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر اساس فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه عمل می‌کند، می‌تواند الگوی کامل بانکداری اسلامی باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای نگهبان قانون اساسی، با اعلام اینکه حوزه‌های علمیه آمادگی مشاوره فقهی برای نظام بانکی را دارند، بیان کرد: بانکداری اسلامی باید طوری باشد که در عرصه بین‌المللی و جهان اسلام خدشه و شبهه‌ای به آن وارد نشود.
آیت‌‌الله «اعرافی» با ابراز خرسندی از همکاری و تعامل همه جانبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با مجموعه حوزه‌های علمیه کشور، افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه وظیفه و رسالت مهم مُبلّغان حوزه‌های علمیه است و آمادگی داریم در این زمینه با نظام بانکی تعامل کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید در زمینه ارائه وام‌های ازدواج و جوانی جمعیت و فرزندآوری فعالیت ویژه‌ای به کار گیرند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب و ارزشمندی که در فرهنگ قرض‌الحسنه وجود دارد حوزه علمیه می‌تواند همراه و یاور بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رشد و تعالی اقتصاد کشور باشد.


ترویج قرض‌الحسنه یکی از نمادهای جهاد تبیین است
در ادامه دیدار «عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک با تأکید بر اینکه مردم در گذشته با نظام‌های مالی و اقتصادی نامطلوبی مواجه بوده‌اند، بیان کرد: ایجاد بانکداری مبتنی بر قرض‌الحسنه با وجود فراز و نشیب‌هایی که دارد آرزوی ۴۰ ساله مردم در دستیابی به چرخه بانکداری اسلامی را برآورده کرده است.
«عیسی امامی» با ارائه گزارشی از فعالیت بانک از زمان تأسیس تاکنون، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون مشتری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حساب دارند و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده باید این رقم در سه سال آینده به ۴۰ میلیون مشتری برسد.
رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر اینکه حوزه علمیه پشتوانه بسیار خوبی برای بانک بوده و تعاملات ارزشمندی فراهم شده، گفت: خوشبختانه با حمایت علما و فضلای حوزه علمیه به جایگاهی رسیده‌ایم که توانستیم در بانکداری قرض‌الحسنه الگوی نظام بانکی کشور شویم .
«امامی» با بیان اینکه اگر در حوزه اقتصاد اسلامی جهاد تبیین شکل بگیرد بانکداری قرض‌الحسنه می‌تواند اقتصاد را به مسیر اصلی و مطلوب خود برگرداند، اظهار داشت: قطعاً حمایت از توسعه و ترویج بانکداری قرض‌الحسنه می‌تواند منجر به ایجاد نظام بانکی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی شود.
وی با اعلام اینکه بانک وجه التزام حاصل از وام را وقف برنامه‌های مسئولیت اجتماعی کرده، بیان کرد: خوشبختانه این موضوع از افتخارات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است که وجه التزام جزو درآمدهای بانکی محسوب نشده و صرف امور عام‌المنفعه می‌شود.
رئیس هیأت مدیره بانک از طرح جایگزینی مزد خدمت در مقابل کارمزد بانکی، خبرداد و گفت: این بانک با اینکه صرفاً کارمزد صفر تا ۴ درصد دریافت می‌کند، به دنبال ایجاد طرح مزد خدمت است.
«امامی» با تأکید بر اینکه فرهنگ قرض‌الحسنه پایگاه امید و ایمان مردم است، افزود: لازم است حوزه علمیه با تبلیغ و ترویج این فرهنگ متعالی میدان‌دار مهم و اصلی بانکداری قرض‌الحسنه باشد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.