2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
مدیرعامل بیمه تعاون: تجربه حمایت از «کاراته» موفقیت آمیز بود

مدیرعامل بیمه تعاون: تجربه حمایت از «کاراته» موفقیت آمیز بود

نبض تجارت- شش سال از مراسم معارفه تیم ورزشی کاراته شرکت بیمه تعاون گذشته و از آن روز تا کنون، این تیم موفقیت های زیادی کسب کرده است. «بیمه تعاون» فاتح رقابت‌های سوپرلیگ کاراته شد، چهار کاراته کای بیمه تعاون با برتری مقابل حریفان خود در مسابقات انتخابی تیم ملی به پیروزی دست پیدا کردند و کاراته کاهای بیمه تعاون، در ترکیب تیم ملی مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفتند.

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی بیمه تعاون، شش سال از مراسم معارفه تیم ورزشی کاراته شرکت بیمه تعاون گذشته و از آن روز تا کنون، این تیم موفقیت های زیادی کسب کرده است. «بیمه تعاون» فاتح رقابت‌های سوپرلیگ کاراته شد، چهار کاراته کای بیمه تعاون با برتری مقابل حریفان خود در مسابقات انتخابی تیم ملی به پیروزی دست پیدا کردند و کاراته کاهای بیمه تعاون، در ترکیب تیم ملی مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفتند.

اما این اقدام، چه دستاوردی برای شرکت داشته است؟ هزینه های این اقدام چگونه تامین می شود و آیا این روند ادامه می یابد؟ یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان به این سوالات پاسخ داده است:

آیا تجربه تیم داری در ورزش کاراته، برای شرکت بیمه تعاون موفقیت آمیز بوده است؟

شرکت بیمه تعاون چند سالی است که تیم کاراته دارد. سال اول، با دو تیم آقایان و بانوان در مسابقات شرکت کردیم که موفق شدیم در بخش در بانوان، عنوان قهرمانی و در بخش آقایان، عنوان نایب قهرمانی را کسب کنیم. در دومین حضور نیز در سوپرلیگ کاراته کشور طی سال ۱۴۰۱ به مقام قهرمانی رسیدیم. بنابراین تجربه تیم داری ما در رشته کاراته موفقیت آمیز بوده است.

با توجه به این که وضعیت ورزش کاراته در کشور ما، نوسانی است و با پیروزی و شکست های زیادی همراه است، چطور آن را به عنوان ورزش حرفه ای سازمان انتخاب کردید؟

ما این رشته را برای حمایت انتخاب کرده ایم و برای این کار هم دلایلی داریم. نخست این که حمایت از ورزش را یک مسئولیت اجتماعی برای خود می دانیم. نکته دیگر این که ورزش کاراته با روح جوانمردی و گذشت و احترام همراه است و هیچ گونه روحیه جنگندگی و توهین و بی احترامی به رقیب در آن دیده نمی شود. کاراته یک ورزش سنتی است و قشر زیادی از مردم کشور به آن علاقه مندند.

با توجه به این که معرفی و یا حمایت از تیم های ورزشی توسط برخی بنگاه های اقتصادی بزرگ دنیا سابقه دارد، آیا شما به حمایت از کاراته ادامه می دهید؟

ورزش هایی مثل فوتبال، بسکتبال، والیبال و کشتی در کشور ما اسپانسرهای خیلی خوبی پیدا کرده اند و ما هم خوشحالیم که ورزش، توسط بنگاه های اقتصادی حمایت می شود، ولی از آنجا که ورزش کاراته چندان مورد توجه شرکت ها نبود، ما تصمیم گرفتیم که به این حوزه ورود کنیم تا تعادلی هم بین رشته ها ایجاد شود. البته طبیعی است که در این انتخاب، مباحث اقتصادی هم موثر بود، چرا که حضور در برخی ورزش ها مثل فوتبال، بسیار گران است و از این رو انتخاب کاراته، بهینه بود.

دستاورد مادی یا غیرمادی حضور تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات مختلف، برای شرکت چه بوده است؟

عمل به مسئولیت اجتماعی و حمایت از ورزش در سطح ملی، مهمترین دستاورد غیرمادی است. این که ورزشکاران مورد حمایت ما در سطوح ملی مبارزه و مقام کسب می کنند، برای ما بسیار ارزشمند است. از سوی دیگر، هر شرکت و سازمانی باید خود را در معرض دید جامعه قرار دهد تا از این طریق، برند خود را شناسانده و تقویت کند. جامعه وقتی ببیند که یک بنگاه اقتصادی از ورزش حمایت می کند، گرایش بیشتری به شرکت پیدا خواهد کرد.

هزینه اداره کردن تیم کاراته بیمه تعاون، اعزام ورزشکاران به مسابقات، حقوق و مزایای اعضای تیم و … از چه محلی تامین می شود؟

هزینه هایی که صرف این تیم می شود، به عنوان بخشی از هزینه های تبلیغاتی شرکت بیمه تعاون در نظر گرفته می شود.

با توجه به این که ورزش در صنعت بیمه کشور ما جنبه حرفه ای ندارد، پیشتازی شرکت بیمه تعاون در این زمینه تا چه اندازه مطلوب بوده است؟

این ورزش که در سطح ملی به عنوان سوپرلیگ کاراته برگزار می شود، توسط رسانه ها پوشش داده می شود. پخش زنده تلویزیونی دارد و رادیو و تلویزیون در بخش های خبری آن را پوشش می دهند، بنابراین نام شرکت حامی هم از این طریق، مرتب شنیده و دیده می شود و این برای ما مطلوب است.

با توجه به این که شرکت بیمه تعاون در سایر رشته های ورزشی نیز سابقه حمایت مالی از ورزشکاران و تیم آنها را دارد، آیا به تشکیل تیم در سایر رشته ها نیز ورود خواهد کرد؟

ما برای ورود به سایر رشته ها برنامه ای نداریم و در حال حاضر فقط از رشته کاراته حمایت می کنیم. در سالهای آینده و به حسب مورد و اقتضای شرایط موجود، ممکن است از رشته و تیم های دیگر هم حمایت کنیم.

به طور کلی آیا توصیه می شود که شرکت های بیمه در حوزه تیم داری در عرصه ورزش ورود کنند؟

شرکت های بیمه و سایر بنگاه های اقتصادی، هر کدام استراتژی های خاص خود را در نحوه مدیریت دارند. برخی ممکن است به ورزش علاقه داشته باشند و برخی ممکن است از هنر حمایت کنند. آنچه خیلی مهم است، این است که شرکت ها در کنار فعالیت اصلی خود، فعالیت های جانبی و موازی هم داشته باشند، چون این کار به برندینگ شرکت کمک می کند. حمایت شرکت ها از ورزش، امور خیریه یا هنر، در نهایت باعث می شود دید مردم نسبت به آن برند مثبت شود

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.