2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
در رویداد ایران پتروکمقرارداد ساخت مبدل حلزونی پتروشیمی اروند منعقد شد/ به دنبال ساخت واحد PVC دوم اروند با تجهیزات هایتک ایرانی هستیم
قرارداد ساخت مبدل حلزونی پتروشیمی اروند منعقد شد

در رویداد ایران پتروکمقرارداد ساخت مبدل حلزونی پتروشیمی اروند منعقد شد/ به دنبال ساخت واحد PVC دوم اروند با تجهیزات هایتک ایرانی هستیم

نبض تجارت- در روز دوم رویداد بین‌المللی ایران پتروکم قرارداد ساخت مبدل حلزونی پتروشیمی اروند، بین این شرکت و شرکت فناور شرکت آرتا تجهیز افق پیشتاز به امضا رسید.

به گزارش نبض تجارت و به نقل ستاد خبری رویداد بین‌المللی ایران پتروکم، محمدرضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی اروند، با اعلام اینکه در سال‌های اخیر تجهیزات و قطعات زیادی در حوزه قطعات مکانیکی، مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها داخلی‌سازی شده و با رونمایی کاتالیست واحد pvc که در همین نمایشگاه انجام می‌شود می‌توانیم ادعا کنیم که ۱۰۰ درصد این کاتالیست داخلی‌سازی شده است.

وی با اعلام اینکه در حاشیه نمایشگاه ۴۰ تفاهم‌نامه به امضا رسیده، افزود: به این باور رسیده‌ایم که چنانچه روی داخلی‌سازی هر تجهیز و قطعاتی تمرکز و اراده داشته باشیم، محقق می‌شود.
کریمی تصریح کرد: در مورد برخی از قطعات داخلی‌سازی صرفه اقتصادی وجود ندارد و یا هنوز داخلی‌سازی آنها را شروع نشده است. مبدل حلزونی که با همکاری شرکت آرتا تجهیز افق پیشتاز ساخته شده محصول خاصی است که در جریان تولید اثرگذاری بالایی دارد.
مدیرعامل پتروشیمی اروند افزود: تقویت توانمندی سازندگان داخلی در دستور کار شرکت بوده و از ۱۰ سال گذشته تا کنون مدیران اروند این حمایت را در دستور کار قرار داده و تاکنون بخش زیادی از ساخت‌وساز داخلی بوده و آرزویمان این است که واحد PVC دوم اروند را با تجهیزات هایتک ایرانی بسازیم.
در این نشست همچنین فرهاد عادلی، مدیرعامل شرکت آرتا تجهیز افق پیشتاز به‌عنوان طرف این قرارداد با اشاره به کادر جوان و دانش‌بنیان بودن این مجموعه که توانسته‌اند بسیاری تجهیزات را داخلی‌سازی کنند، خاطرنشان کرد: این همکاری امروز نتیجه اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان است و امیدوارم این پروژه به‌خوبی تکمیل و تجربه و عملکرد خوبی برای شرکت ما ثبت شود.
نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲ با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایش به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های جزیره کیش دایر است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.