به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حامد سلیمی گفت: با توجه به بررسی های میدانی صورت گرفته از سطح نواحی و کنترل آخرین وضعیت ساختمان های بلاتکلیف در سامانه شهرسازی و سامانه ناحیه محوری، شناسایی پروژه های ساختمانی رهاشده و غیرفعال به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف آن ها امری ضروری است.
وی ادامه داد: از آنجایی که این بررسی ها از طریق تطبیق فرم چک لیست شرایط موجود ساختمان با مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و مقررات ملی ساختمان امکانپذیر است، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، نسبت به طراحی فرم جدید چک لیست شناسایی ساختمان های رها شده اقدام کرد.
سلیمی اضافه کرد: فرم جدید این چک لیست، در ابتدای بهمن ماه سال جاری به منظور پیاده سازی در سامانه ناحیه محوری به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد و نحوه پیاده سازی آن، طی جلسه ای مشترک فی مابین نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه و اداره کل معماری و ساختمان، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پیاده سازی چک لیست مذکور و راهنمای آن در مراحل گودبرداری، پی سازی تا سفتکاری ذیل سامانه ناحیه محوری اجرایی شود.