2024/10/18
۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
دو مرکز غیرمجاز تفکیک پسماند در منطقه ۱۹ با جمع‌آوری سه تن زباله خشک تعطیل شد

دو مرکز غیرمجاز تفکیک پسماند در منطقه ۱۹ با جمع‌آوری سه تن زباله خشک تعطیل شد

نبض تجارت- شهردار منطقه ۱۹ از تعطیلی دو مرکز جمع ‌آوری و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک و قابل بازیافت در خلازیر میانی که موجب نارضایتی شهروندان و آلودگی زیست‌محیطی شده بود خبر داد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۹، حسین اخگر پور اظهار کرد: با توجه به گشت زنی های مستمر عوامل اجرایی اداره مدیریت پسماند این دو مرکز در کوچه پمپ گاز و خلازیر میانی شناسایی و ۶ سرویس زباله از آنجا جمع آوری شد.

 وی با اشاره به جمع آوری ۳ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم زباله قابل بازیافت از این دو محل ادامه داد: با این اقدام از ادامه فعالیت افرادی که مشغول تفکیک غیر بهداشتی و غیرکارشناسی پسماند خشک بودند جلوگیری شد.

به گفته این مسئول فعالیت مراکز غیر مجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماندهای خشک علاوه بر آشفتگی و به هم ریختگی چهره و سیمای شهر موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست ‌محیطی می شود.

شهردار منطقه ۱۹ مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماندهای قابل بازیافت را باعث کاهش تولید زباله خشک عنوان و تأکید کرد: جداسازی انواع پسماند و زباله در مبادی تولید، یک اقدام اثرگذار در مدیریت پسماند است و یکی از مهم ترین راه ها برای کاهش اثرات مخرب پسماندها، مشارکت عمومی تولید کنندگان و مصرف کنندگان پسماند در مدیریت آن است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.