2025/03/12
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۲ اسفند
 مجمع‌ عمومی عادی سالیانه پرداخت الکترونیک سامان‌کیش (سپ) برگزار شد / از تصویب سود هر سهم تا توجه به مسئولیت اجتماعی

مجمع‌ عمومی عادی سالیانه پرداخت الکترونیک سامان‌کیش (سپ) برگزار شد / از تصویب سود هر سهم تا توجه به مسئولیت اجتماعی

نبض تجارت- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک سامان با نام تجاری و نماد «سپ»، با حضور ۹۶٫۷۰ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط‌عمومی سپ، جلسه مجمع سالانه سپ برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۳، بعدازظهر روز دوشنبه ۲۰ ‌اسفندماه با حضور اعضای هیئت مدیره، احسان ترکمن، مدیرعامل سپ، حسین واعظ قمصری، رئیس مجمع و ناظرانی به نمایندگی از بانک سامان و رفاه در محل سالن شهید آوینی مجموعه تلاش برگزار شد.

 

در ابتدای این مجمع، گزارش عملکرد هیئت‌مدیره به سهامداران ارائه شد و گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۳، قرائت شد.

 

انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین پاداش اعضای هیئت‌مدیره و تصمیم‌گیری درباره تقسیم سود از مهمترین اقدامات صورت‌گرفته در مجمع سالیانه سپ بود و بر اساس تصمیم هیئت‌رئیسه، سود تقسیمی به‌ازای هر سهم، معادل ۵۳ ریال تعیین شد.

 

غفوری، معاون عملیات سپ در این مجمع ضمن قرائت پیام هیئت مدیره با اشاره به مهمترین اقدامات و دستاوردهای این شرکت در سال مالی ۱۴۰۳ بیان کرد: سپ موفق به کسب جایگاه نخست صنعت پرداخت در ایران و خاورمیانه در سال ۱۴۰۳ شده است و رتبه اول سهم بازار را با ۲۲٫۷۲ درصد مبلغ تراکنش‌های کل ابزارهای پرداخت کسب کرده است.

 

به گفته او، سپ هم‌اکنون در میان ۱۱ شرکت برتر پرداخت جهان قرار دارد و علاوه بر این عنوان برترین شرکت حوزه امنیت را در صنعت پرداخت ایران دارا است.

 

غفوری با اشاره به اینکه سپ در سال ۱۴۰۳ با عملکردی چشمگیر، موفق شد رتبه نخست را در شاخص تعداد و مبلغ تراکنش کل ابزارهای پرداخت به دست آورد، افزود: سپ در سال جاری بیشترین رشد سهم بازار را در میان رقبا به ثبت رسانده است. همچنین از نظر تعداد تراکنش در ۲۶ استان و مبلغ تراکنش در ۱۶ استان کشور، جایگاه نخست را از آن خود کرده است.

 

معاون عملیات سپ درخصوص برنامه‌های آتی سپ مطرح کرد: ارائه راهکارهای متمایز و نوآورانه در حوزه خریدهای غیر حضوری، توسعه بازار در حوزه درگاه پرداخت اینترنتی و جذب مشتریان هدف، نوسازی ناوگان کارتخوان شرکت جهت حفظ و ارتقای رضایت مشتریان، توسعه بازار، فروش کارتخوان در حوزهB2C  و افزایش بهره‌وری دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی و کیوسک، افزایش بهره‌وری منابع‌انسانی، توسعه و بهبود مستمر اپلیکیشن ۷۲۴، ایجاد دیتاسنتر پیشرفته مطابق با تجهیزات روز و دیتاسنتر پشتیبان مجهز و توسعه بازار کارت‌های پیش‌پرداخت از مهمترین برنامه‌های آتی سپ است.

 

به گفته غفوری، رقابت شدید و رشد پایین درآمد در قیاس با رشد هزینه‌ها، تجهیز و ساخت دیتاسنتر جدید و دیتاسنتر پشتیبان، غیرفعالسازی کارتخوان‌ها به دلیل عدم ثبت‌نام مودی در سامانه مالیاتی و استفاده از روش‌های پرداخت غیرشاپرکی، اختلالات اینترنت و تأثیر آن در تراکنش‌های اینترنتی و افزایش هزینه‌های عملیاتی و سرمایه‌ای به دلیل افزایش نرخ تورم و ارز از چالش‌های سپ در سال ۱۴۰۳ بوده است.

 

توجه سپ به حوزه مسئولیت اجتماعی

 

اعضای مجمع، پس از استماع گزارش مدیرعامل سپ و همچنین ارائه گزارش‌های حسابرس قانونی، صورت‌های مالی ارائه شده را تصویب کردند و همچنین مبلغ ۶میلیارد تومان به صورت ویژه به حوزه مسئولیت اجتماعی، کمک‌های خیریه و عام‌المفعه اختصاص پیدا کرد. گفتنی است، پرداخت الکترونیک سامان از نخستین روزهای تأسیس خود در تیرماه سال ۱۳۸۲، با تمرکز بر نوآوری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، مسیر تحول صنعت پرداخت را در ایران هموارتر کرده است. این شرکت در سال ۱۳۹۶ وارد بورس شد و سهام سپ در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ در بازار سرمایه عرضه شد. سپ، به‌عنوان اولین ارائه‌کننده خدمات پرداخت الکترونیک در کشور، هم‌اکنون با بهره‌گیری از دانش بیش از ۲۰۰۰ نفر متخصص، راهکارهای متنوعی را در پنج حوزه اصلی شامل کارتخوان، پرداخت اینترنتی، پرداخت موبایلی، اپلیکیشن ۷۲۴ و بن‌کارت ارائه می‌دهد و هم‌اکنون به با ارزش‌ترین شرکت PSP بازار بورس مبدل شده است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.